مقایسه پایش به شیوه «خودارزیابی» و «نظارت معمول» در برنامه مراقبت از مادران باردار مراکز بهداشتی- درمانی شهری، استان سمنان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقایسه پایش به شیوه «خودارزیابی» و «نظارت معمول» در برنامه مراقبت از مادران باردار مراکز بهداشتی- درمانی شهری، استان سمنان دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقایسه پایش به شیوه «خودارزیابی» و «نظارت معمول» در برنامه مراقبت از مادران باردار مراکز بهداشتی- درمانی شهری، استان سمنان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه پایش به شیوه «خودارزیابی» و «نظارت معمول» در برنامه مراقبت از مادران باردار مراکز بهداشتی- درمانی شهری، استان سمنان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقایسه پایش به شیوه «خودارزیابی» و «نظارت معمول» در برنامه مراقبت از مادران باردار مراکز بهداشتی- درمانی شهری، استان سمنان :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پایش
تعداد صفحات :۱۲
در این مطالعه پایش به شیوه «خود ارزیابی» در برنامه مراقبت مادران باردار (که بر اساس نگرش به کیفیت خدمات از دیدگاه گیرندگان خدمت طراحی شده) با «پایش (نظارت) معمول» مقایسه شده است. برای مقایسه خودارزیابی و نظارت معمول، ابتدا هشت مرکز بهداشتی- درمانی شهری با روش «تخصیص تصادفی طبقهبندی شده» به دو دسته تحت مداخله «خودارزیابی» و مقایسه که «نظارت معمول» در آنها صورت میپذیرفت (به ترتیب سه و پنج مرکز) تقسیم شدند. در شیوه خودارزیابی، عمده مشکلات کشف شده کمبود وسایل و مواد، نقصهای فضای فیزیکی و مواد آموزشی بود، در حالی که نظارتهای معمول بیشتر به فرایندهای اداری، نقصهای مربوط به وسایل و امکانات و نهایتا توصیههای کلی مرتبط به ارایه خدمات (مانند پایین بودن کیفیت مراقبت) پرداخته بودند. در مقایسه با پایش معمول، خودارزیابی از عمق بیشتری در بررسی خدمات از بعد فنی و رعایت حقوق مراجعهکنندگان برخوردار است. علیرغم گذشت مدت کمی از خودارزیابی در مراکز تحت مداخله نسبت به مراکز مقایسه، نگرش کارکنان نسبت به روابط با یکدیگر (P=0.05) و رضایت کلی آنان از شرایط کار (P=0.04) ارتقا یافته بود که بهنظر میرسد مربوط به اثرات کار گروهی باشد. در پایان میتوان نتیجه گرفت که «خود ارزیابی» بر مشارکت کارکنان و نگرش آنها به گیرندگان خدمت، خلاقیت در جهت رفع مشکلات و نهایتا بر نتیجه ارزیابی کیفیت ارایه خدمات موثر بوده است. لیکن بر اساس نکات ابراز شده توسط کارکنان مراکز تحت مداخله، نکته مهم همخوانی و پشتیبانی سطوح بالاتر از این فعالیت است و در غیر این صورت تغییرات ایجاد شده پس از مدتی بی اثر خواهند شد.
کلید واژه: کیفیت، تحقیقات ارایه خدمات، کارآزمایی میدانی، مراقبت از مادران باردار
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.