مقاله طراحی و ارزیابی مدل علی خلاقیت و نوآوری مدیران آموزشی شهر تهران


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله طراحی و ارزیابی مدل علی خلاقیت و نوآوری مدیران آموزشی شهر تهران دارای ۳۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله طراحی و ارزیابی مدل علی خلاقیت و نوآوری مدیران آموزشی شهر تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله طراحی و ارزیابی مدل علی خلاقیت و نوآوری مدیران آموزشی شهر تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله طراحی و ارزیابی مدل علی خلاقیت و نوآوری مدیران آموزشی شهر تهران :

مقاله طراحی و ارزیابی مدل علی خلاقیت و نوآوری مدیران آموزشی شهر تهران که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز ۱۳۸۸ در رهیافتی نو در مدیریت آموزشی از صفحه ۱ تا ۲۸ منتشر شده است.
نام: طراحی و ارزیابی مدل علی خلاقیت و نوآوری مدیران آموزشی شهر تهران
این مقاله دارای ۲۸ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله خلاقیت
مقاله نوآوری
مقاله فرهنگ سازمانی
مقاله مدیریت دانش
مقاله یادگیری سازمانی و جو سازمانی

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
هدف از این پژوهش، طراحی و ارزیابی مدل علی خلاقیت و نوآوری مدیران آموزشی مدارس ابتدایی، راهنمایی و متوسطه شهر تهران بوده است. جامعه آماری این پژوهش، کلیه مدیران مدارس دوره ابتدایی، راهنمایی و متوسطه مناطق نوزده گانه شهر تهران بوده است که در سال تحصیلی ۸۹-۸۸ دارای سمت مدیریت بوده اند. برای انتخاب گروه نمونه، از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای با رعایت نسبت ها استفاده شد که در مجموع از بین ۱۲۹۱ مدیر، تعداد ۳۰۸ (۱۴۷ مدیر مرد و ۱۶۱ مدیر زن)، انتخاب شدند. پژوهش از نوع توصیفی و طرح همبستگی و بویژه روش مدل یابی معادلات ساختاری است. ابزار اندازه گیری، پرسشنامه های خلاقیت تورنس (۱۹۵۹)، پرسشنامه نوآوری سازمانی امید و همکاران (۲۰۰۲)، پرسشنامه فرهنگ سازمانی دنیسون (۲۰۰۰)، پرسشنامه جو سازمانی بنجامین و بارتلت (۱۹۷۴)، پرسشنامه یادگیری سازمانی نیف (۲۰۰۱) و پرسشنامه مدیریت دانش راولف و بیجرس (۱۹۹۹) می باشد. تمامی این پرسشنامه ها غیر از پرسشنامه خلاقیت تورنس (۱۹۵۹)، در این زمینه ترجمه و در جامعه آماری از راه تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی، هنجاریابی و نرم شدند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از شاخص های آمار توصیفی و آمار استنباطی با روش های میانیگن وزنی، آزمون فریدمن، مدل یابی معادلات ساختاری و بویژه تحلیل مسیر تاییدی، تی مستقل و تحلیل واریانس یک راهه استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که الف) وضعیت خلاقیت و نوآوری در مدیران مدارس شهر تهران در حد متوسط است. ب) وضعیت متغیرهای فرهنگ سازمانی، جو سازمانی،یادگیری سازمانی و مدیریت دانش به عنوان متغیرهای اثر گذار بر خلاقیت و نوآوری در مدیران مدارس شهر تهران در حد متوسط است. ج) فرهنگ سازمانی، مدیریت دانش، یادگیری سازمانی و جو سازمانی به ترتیب بیش ترین تا کم ترین تاثیر را در نوآوری و خلاقیت مدیران دارند. د) متغیرهای فرهنگ سازمانی، جو سازمانی، یادگیری سازمانی و مدیریت دانش دارای رابطه و اثر مستقیم، مثبت و معنادار با متغیر خلاقیت در مدیران مدارس شهر تهران هستند. و) متغیرهای خلاقیت، فرهنگ سازمانی، جو سازمانی، یادگیری سازمانی و مدیریت دانش دارای رابطه و اثر مستقیم، مثبت و معنادار با متغیر نوآوری در مدیران مدارس شهر تهران هستند. ر) مدل علی خلاقیت و نوآوری مدیران مدارس شهر تهران برازش دارد. بنابراین، می توان گفت برای افزایش خلاقیت و نوآوری در مدارس باید به تقویت متغیرهای فرهنگ سازمانی، جو سازمانی، یادگیری سازمانی و مدیریت دانش پرداخت.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.