مقاله توانایی برنامه ریزی و سازمان دهی در کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه، فزون کنشی


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله توانایی برنامه ریزی و سازمان دهی در کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه، فزون کنشی دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله توانایی برنامه ریزی و سازمان دهی در کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه، فزون کنشی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله توانایی برنامه ریزی و سازمان دهی در کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه، فزون کنشی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله توانایی برنامه ریزی و سازمان دهی در کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه، فزون کنشی :

مقاله توانایی برنامه ریزی و سازمان دهی در کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه، فزون کنشی که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در ۱۳۸۹ در مطالعات تربیتی و روان شناسی از صفحه ۱۵۱ تا ۱۷۰ منتشر شده است.
نام: توانایی برنامه ریزی و سازمان دهی در کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه، فزون کنشی
این مقاله دارای ۲۰ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله اختلال نارسایی توجه
مقاله فزون کنشی
مقاله زیرریخت،کنش اجرایی
مقاله برنامه ریزی و سازماندهی

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
هدف پژ‍وهش حاضر مقایسه عملکرد کودکان مبتلا به اختلالADHD و کودکان عادی در آزمون های برنامه ریزی است. بدین منظور، ۴۵ کودک مبتلا به اختلال نارسایی توجه، فزون کنشی ۷ تا ۱۲ سال شهر مشهد با استفاده از آزمون هایSNAP، CBCL، TRF، ۴-CSI، و نیز مصاحبه بالینی شناسایی و در سه زیرریخت غلبه با نارسایی توجه، غلبه با فزون کنشی/تکانش گری و زیرریخت ترکیبی جای گرفتند. بدین ترتیب، در هر زیرریخت این اختلال ۱۵ کودک مبتلا قرارگرفت. همچنین، ۱۵ کودک عادی سنین ۷ تا ۱۲ سال نیز به عنوان گروه کنترل از طریق شیوه نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. به منظور اندازه گیری کنش اجرایی برنامه ریزی از آزمون برج لندن، آزمون مازهای پرتئوس و خرده آزمون مازهای وکسلر استفاده گردید. تحلیل داده ها با استفاده از آزمون های آماری تحلیل واریانس چند متغیری (MANOVA)، تحلیل واریانس تک متغیری(ANOVA) و آزمون توکی نشان داد که کودکان مبتلا به این اختلال در مقایسه با گروه کنترل عملکرد ضعیف تری در آزمون های برنامه ریزی دارند. در بررسی عملکرد زیرریخت ها تفاوت معناداری بین آنها مشاهده نگردید، هرچند که عملکرد کودکان مبتلا به زیرریخت ترکیبی در این آزمون ها بهتر بود. در بررسی مولفه های مختلف آزمون برج لندن نیز تفاوت معناداری بین گروه کنترل و کودکان مبتلا به این اختلال در زمان کل آزمایش، زمان آزمایش، تعداد خطا و امتیاز کل به دست آمد. در مجموع، نتایج پژ‍وهش از ضعیف تر بودن توانایی برنامه ریزی و سازمان دهی کودکان مبتلا بهADHD حمایت کرد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.