دردهای ماهیجه ای – اسکلتی در هنرجویان دف و سه تار


در حال بارگذاری
18 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 دردهای ماهیجه ای – اسکلتی در هنرجویان دف و سه تار دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دردهای ماهیجه ای – اسکلتی در هنرجویان دف و سه تار  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دردهای ماهیجه ای – اسکلتی در هنرجویان دف و سه تار،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دردهای ماهیجه ای – اسکلتی در هنرجویان دف و سه تار :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله تحقیقات پزشکی

تعداد صفحات :۹

نوازندگان به عوارض ماهیچه ای – اسکلتی ناشی از نواختن دچار می شوند. عوارض مزبور، دامنه ای بسیار گسترده داشته و از درد خفیف تا درد شدید که می تواند سبب ترک نوازندگی شود، متفاوت است. تاکنون، هیچ پژوهشی بر روی سازهای سنتی ایران انجام نشده است. به نظر می رسد که با انجام این گونه پژوهش ها نگرشی نوین نسبت به این موضوع ایجاد گردد، حساسیتی بیشتر نسبت به مراجعه ی زودرس به پزشک به وجود آید و عوارض ویژه ی هر ساز و شیوع آن مشخص گردد. روش کار: در این پژوهش، ۷۸ هنرجوی تازه کار دف و سه تار، از چند مرکز فرهنگی معاینه ی بالینی شدند و ۱۲ هنرجوی موسیقی، به عنوان گروه شاهد در نظر گرفته شدند. معاینه های مزبور، افزون بر تاریخچه پزشکی عبارت بودند از معاینه فیزیکی استاندارد، با توجه ویژه به دستگاه ماهیچه ای – اسکلتی، عصبی و حساسیت لمسی، دامنه ی حرکتی مفصل ها و نیز علایم حسی و توان ماهیچه ای و نیز، بررسی الکترود یاگنوستیک از دیدگاه وجود سندرم تونل کارپال. یافته ها: از ۷۸ نفر هنرجو، ۴۲ نفر، در رشته ی دف (۱۵ مرد و ۲۷ زن) و ۳۶ نفر، در رشته ی سه تار (۱۶ مرد و ۲۰ زن) فعالیت داشتند. در کل، ۵۳ درصد از هنرجویان به دردهای ماهیچه ای – اسکلتی دچار بودند،‌ اما هیچ یک به سندرم تونل کارپال گرفتار نشده بودند. آسیب های بالا در هنرجویان دف (۵۷ درصد) از سه تار (۴۷ درصد) بیشتر بود. نتیجه: آسیب های ماهیچه ای – اسکلتی بعد از تقریبا ۸ ماه تمرین غیر حرفه ای در هنرجویان دف و سه تار، شیوعی برابر آسیب های نوازندگان حرفه ای (ارکستر) سازهای کلاسیک دارند.

کلید واژه: دف، سه تار، دردهای ماهیچه ای – اسکلتی، سندرم تونل کارپال، آسیب های ناشی از استفاده ی بیشتر از اندازه

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.