شناسایی الگوهای شخصیتی نوجوانان و میزان همخوانی آن با شناخت والدین
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
شناسایی الگوهای شخصیتی نوجوانان و میزان همخوانی آن با شناخت والدین دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد شناسایی الگوهای شخصیتی نوجوانان و میزان همخوانی آن با شناخت والدین کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی شناسایی الگوهای شخصیتی نوجوانان و میزان همخوانی آن با شناخت والدین،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن شناسایی الگوهای شخصیتی نوجوانان و میزان همخوانی آن با شناخت والدین :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : ارمغان دانش
تعداد صفحات :۱۳
مقدمه و هدف: مطالعه شخصیت افراد به منظور پیش بینی رفتار در روانشناسی جایگاهی ویژه دارد. هدف از این تحقیق شناسایی الگوهای شخصیتی نوجوانان و تعیین میزان همخوانی در نگرش آنها با نگرش اولیاء ایشان می باشد.
مواد و روش کار : در این مطالعه توصیفی ـ تحلیلی الگوهای شخصیتی ۴۰۰ نوجوان دختر و پسر ۱۲ تا ۱۸ ساله شهر یاسوج به وسیله پرسشنامه شخصیتی آیزنک در سال ۱۳۸۲ مورد ارزیابی قرار گرفت . سپس این پرسشنامه به وسیله ۴۰۰ تن از والدین این دانش آموزان از طریق تکمیل پرسشنامه به وسیله آزمودنی و مصاحبه انجام شد. انتخاب نمونه به صورت خوشه ای و تصادفی ساده در مناطق سه گانه شهر یاسوج می باشد. داده های جمع آوری شده با نرم افزار SPSS و آزمونهای آماری غیر پارامتری مانند ویلکاکسون و کروسکال والیس تجزیه و تحلیل گردید.
یافته ها : میزان همخوانی نگرش نوجوانان و والدین آنها در مورد الگوهای شخصیتی در کل ضعیف تا متوسط برآورد شد . در حیطه مشکل در برقراری ارتباط با دیگران بیشترین درصد در دختران دوره راهنمایی (۶/۷۰ درصد)، در حیطه تمایل به پرخاشگری دانش آموزان پسر دوره راهنمایی (۸/۴۵ درصد) ، در حیطه تمایل به کارهای ماجراجویانه پسران دوره دبیرستانی(۴/۷۱ درصد)، در حیطه رعایت نظم و انضباط در دختران دوره راهنمایی ( ۳/۶۸ درصد) ، در زمینه رعایت حقوق دیگران دختران دوره راهنمایی (۳/۵۸ درصد) و در زمینه اضطراب و نگرانی در دختران دوره دبیرستان (۱/۸۳ درصد) بود .
بحث و نتیجه گیری : متوسط میزان برون گرایی دانش آموزان کمتر از میانگین مطالعات پیشین بود، ولی در زمینه مقیاس های دیگر مانند ؛ روان پریشی ، روان رنجوری و دروغ سنجی بالاتر از میانگین تحقیقات دیگر بود . از متغیرهای مورد بررسی فقط بی سوادی مادر تاثیر معنی داری بر مقیاس های برون گرایی داشت یعنی کودکان مادران بی سواد کمتر برون گرا بودند . بنابراین پیشنهاد می گردد مطالعات بیشتری در این زمینه صورت گیرد تا به عنوان راهنمایی کوچک برای اولیاء و مربیان مدارس مورد استفاده قرار گیرد .
کلید واژه: نوجوان ، الگوهای شخصیتی ، میزان همخوانی
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.