بررسی مزیتهای نسبی و اولویت بندی بازارهای هدف عسل صادراتی ایران


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
8 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی مزیتهای نسبی و اولویت بندی بازارهای هدف عسل صادراتی ایران دارای ۳۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی مزیتهای نسبی و اولویت بندی بازارهای هدف عسل صادراتی ایران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی مزیتهای نسبی و اولویت بندی بازارهای هدف عسل صادراتی ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی مزیتهای نسبی و اولویت بندی بازارهای هدف عسل صادراتی ایران :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : اقتصاد کشاورزی و توسعه

تعداد صفحات :۳۵

ایران از دهه های گذشته جزو صادرکنندگان عسل بوده، ولی هیچ گاه نتوانسته است جایگاه ویژه و مناسبی برای خود کسب کند. بررسی آمار صادرات کشور طی سالهای گذشته نشان دهنده نوسانهای چشمگیر در صادرات این محصول و سهم آن در بازار جهانی بوده است. هدف از این مطالعه، بررسی مزیت نسبی ایران و کشورهای جهان در تجارت عسل است تا ضرورت ماندگاری یا خروج ایران از این بازار مشخص شود. همچنین به عنوان هدف دوم کوشش می شود، با ارایه فهرستی از بازارهای هدف بالقوه برای صادرکنندگان کشور، کمکی هر چند اندک به صادرکنندگان ایرانی شود تا بتوانند جایگاه مناسبتری در بازارهای جهانی کسب کنند. اصلی ترین کشورهای واردکننده عسل از ایران طی دوره ۱۹۹۷-۲۰۰۳ ترکیه، امارات متحده عربی، آذربایجان، کویت، عربستان سعودی، قطر ولی بازارهای هدف بالقوه ایران در صادرات عسل عبارت از کشورهای آلمان، عربستان سعودی، امریکا، ژاپن، لیبریا بوده است.نتایج بررسی ها نشان می دهد کشورهای برزیل، پرو، پاکستان، نپال، پرتغال در تولید عسل در سال ۲۰۰۳ از مزیت نسبی برخوردار بوده اند و مقدار شاخص آنها طی دوره ۱۹۸۴-۲۰۰۳ افزایشی و دارای بیشترین تغییر بوده است. ولی ایران در گروه کشورهایی قرار داشته که در سال ۲۰۰۳ مزیت صادراتی نداشته اند، اما مقدار شاخص آن طی دوره یاد شده در میان این کشورها بیشترین تغییر را داشته است.

کلید واژه: مزیت نسبی، بازار هدف، صادرات عسل، ایران

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.