بررسی تاثیر صدای پس زمینه ای بر درک شنیداری در زبان دوم (انگلیسی) با تاکید بر ویژگی های صدا


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تاثیر صدای پس زمینه ای بر درک شنیداری در زبان دوم (انگلیسی) با تاکید بر ویژگی های صدا دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تاثیر صدای پس زمینه ای بر درک شنیداری در زبان دوم (انگلیسی) با تاکید بر ویژگی های صدا  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تاثیر صدای پس زمینه ای بر درک شنیداری در زبان دوم (انگلیسی) با تاکید بر ویژگی های صدا،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تاثیر صدای پس زمینه ای بر درک شنیداری در زبان دوم (انگلیسی) با تاکید بر ویژگی های صدا :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش زبان های خارجی

تعداد صفحات :۲۶

تحقیق حاضر با هدف بررسی تأثیر صدای پس زمینه ای بر درک شنیداری زبان آموزان و نیز بررسی نقش ماهیت صدا در این تأثیرگذاری انجام شد. دربار نقش ماهیت صدا، سه ویژگی از مجموعه ویژگی های آن مورد مطالعه قرار گرفت. این سه ویژگی عبارت بودند از: کلامی یا غیرکلامی بودن صدا (یعنی این که صدا صدای انسان باشد یا غیر انسان)، معنادار یا بی معنا بودن صدا (یعنی این که صدای کلامی برای زبان آموزان قابل فهم باشد یا خیر) و این که صدای معنادار به زبان مادری زبان آموزان باشد یا به زبانی که در حال فراگیری آنند. برای پیشبرد این اهداف، ده متن از طریق یک نوار صوتی به زبان آموزان شرکت کننده در تحقیق ارائه شد. دو متن از این ده متن بدون صدا (یعنی کاملاً واضح) بودند و هشت متن دیگر در پس زمینه خود صدا داشتند. این صدا یا پارازیت رادیویی (به عنوان جایگزین صدای سفید که صدای غیر کلامی استاندارد محسوب می شود) بود و یا صدای کلامی به زبان روسی به عنوان صدای بی معنا و کاملاً ناآشنا)، زبان انگلیسی (به عنوان زبان دوم زبان آموزان) یا زبان فارسی (به عنوان زبان مادری زبان آموزان). تحلیل آماری داده ها نشان داد که صدای پس زمینه ای تأثیر منفی عمده ای بر درک شنیداری زبان آموزان دارد. هم چنین مشخص شد که تأثیر منفی صدای غیرکلامی بیشتر از صدای کلامی است. از سوی دیگر، معنای صدا به لحاظ آماری نقش چندانی در تأثیرگذاری منفی بر درک شنیداری نداشت، و سرانجام آن که صداهای زبان مادری و زبان دوم تأثیر منفی یکسانی بر درک شنیداری زبان آموزان داشتند.

کلید واژه: درک شنیداری زبان آموزان، متن بدون صدای پس زمینه ای، کلامی یا غیرکلامی بودن صدا، صداهای زبان مادری و زبان دوم، معنادار یا بی معنا بودن صدا

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.