تاثیر آموزش تغذیه مناسب و آهن یاری هفتگی بر میزان یادگیری دانش آموزان دختر دبیرستانی شهر گناباد


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر آموزش تغذیه مناسب و آهن یاری هفتگی بر میزان یادگیری دانش آموزان دختر دبیرستانی شهر گناباد دارای ۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر آموزش تغذیه مناسب و آهن یاری هفتگی بر میزان یادگیری دانش آموزان دختر دبیرستانی شهر گناباد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر آموزش تغذیه مناسب و آهن یاری هفتگی بر میزان یادگیری دانش آموزان دختر دبیرستانی شهر گناباد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر آموزش تغذیه مناسب و آهن یاری هفتگی بر میزان یادگیری دانش آموزان دختر دبیرستانی شهر گناباد :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : افق دانش

تعداد صفحات :۶

زمینه و هدف: کمبود آهن و کم خونی ناشی از فقر آهن یکی از مهمترین مشکلات تغذیه ای و بهداشت عمومی در جهان به شمار می رود. بر اساس برآورد سازمان جهانی بهداشت، در حدود دو میلیارد نفر از مردم جهان به کم خونی مبتلا می باشند. نوجوانان و بخصوص دختران از جمله گروههای آسیب پذیر و در معرض خطر کم خونی می باشند. پیامدهای زیانبار کم خونی فقر آهن از جمله کاهش ضریب هوشی، کاهش قدرت یادگیری، اختلال در رشد جسمی و در نهایت کاهش توانمندیهای ذهنی و جسمی، روند توسعه کشورها را به خطر انداخته است. مطالعه حاضر در همین راستا و با هدف تعیین اثر آموزش تغذیه مناسب و آهن یاری هفتگی بر میزان یادگیری دانش آموزان دختر دبیرستانی شهر گناباد انجام شد.روش بررسی: این مطالعه تجربی در سال ۱۳۸۲ انجام شد، نمونه گیری در ۱۰ دبیرستان به طور خوشه ای از نقاط مختلف شهرستان انتخاب گردید؛ نمونه ها به طور تصادفی از بین پایه های اول تا سوم به تعداد ۳۸۵ نفر انتخاب و به دو گروه مورد (۱۹۳ نفر) و شاهد (۱۹۲ نفر) تقسیم شدند. به افراد گروه مورد آموزشهای لازم در مورد تغذیه مناسب و غذاهای حاوی آهن داده شد؛ همچنین به همه آنها هر هفته در یک روز خاص یک عدد قرص فروس سولفات ۱۵۰ میلی گرمی به مدت شانزده هفته داده شد. اطلاعات فردی (دموگرافیک) و آزمون استاندارد سرعت و دقت یادگیری با استفاده از پرسشنامه از هر دو گروه در ابتدا و انتهای دوره پژوهش (به فاصله هیجده هفته) جمع آوری گردید به منظور تحلیل داده ها از آزمونهای آماری Chi-Square، t مستقل و t زوج، استفاده شد. یافته ها: در ابتدای پژوهش هیچ گونه ارتباط معنی داری بین اطلاعات فردی و نمره یادگیری در پایان مطالعه نسبت به ابتدای مطالعه و پژوهش در دانش آموزان وجود نداشت (P<0.05)؛ اما سطح یادگیری در پایان مطالعه نسبت به ابتدای مطالعه و پژوهش در هر دو گروه افزایش داشت و این رقم در گروه مورد، بیشتر از گروه شاهد بود؛ همچنین ارتباط بین آهن یاری و آموزش تغذیه مناسب و میانگین نمره کل نشان داد که میانگین نمره در گروه شاهد از ۴۳.۸۹ به ۶۹.۸ و در گروه مورد از ۴۴.۸۰ به ۷۲.۴ افزایش داشته است.نتیجه گیری: یافته های این تحقیق نشانگر افزایش میانگین نمره در هر دو گروه مورد مطالعه بود؛ اما در گروه مورد افزایش بیشتری وجود داشت؛ بدین معنی که آهن یاری شانزده هفته ای بر افزایش میانگین نمره یادگیری (سرعت و دقت) تاثیر مثبت داشته است.

کلید واژه: تغذیه مناسب، آهن یاری هفتگی، یادگیری

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.