نحوه ارزشیابی دانشجویان توسط اعضای هیات علمی علوم پایه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
نحوه ارزشیابی دانشجویان توسط اعضای هیات علمی علوم پایه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان دارای ۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد نحوه ارزشیابی دانشجویان توسط اعضای هیات علمی علوم پایه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نحوه ارزشیابی دانشجویان توسط اعضای هیات علمی علوم پایه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن نحوه ارزشیابی دانشجویان توسط اعضای هیات علمی علوم پایه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی
تعداد صفحات :۶
مقدمه. ارزشیابی یکی از جنبههای مهم در فرایند فعالیتهای آموزشی است و توسط آن میتوان به کاستیها و نقاط قوت برنامه آموزشی پی برد و راهکار مناسبی را در جهت حل مشکلات برنامه آموزشی ارایه نمود. به همین منظور، نحوه ارزشیابی دانشجویان توسط اعضای هیات علمی مورد مطالعه قرار گرفت.روشها. برای انجام این پژوهش توصیفی، پرسشنامهای تهیه شده و در اختیار اساتید قرار گرفت و سپس اطلاعات استخراج شده از ۵۱ پرسشنامه برگشتی، با استفاده از روشهای آماری توصیفی وتحلیلی و توسط نرمافزاز SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج. ۵/۷۲ درصد اعضای هیات علمی علوم پایه دانشگاه، از ارزشیابی مرحلهای و ۵/۲۷ درصد آنها از ارزشیابی تراکمی استفاده میکنند. مهمترین آزمونهای مورد استفاده برای ارزشیابی به ترتیب: سوالات چند گزینهای و آزمونهای کتبی (تشریحی) میباشد. اساتید عمدتا مهمترین ملاک ارزشیابی خود را امتحان پایان ترم میدانند. اکثریت قریب به اتفاق آنها (۲/۹۰ درصد) به هنگام تدریس، از طرح درس استفاده میکنند. حدود ۳۰ درصد آنها دارای مدرک دکترا (PhD) بوده و عمدتا در بیش از یک مقطع تدریس مینمایند. ۵۱ درصد اساتید امتحان میان ترم برگزار میکنند. بین مقطع تحصیلی تدریس شده توسط اساتید و نحوه ارزشیابی آنها از دانشجویان رابطه معنیداری وجود داشت. اکثر اساتید از نظر سنی و سابقه تدریس جوان بوده و میانگین تعداد واحدهایی را که در هر ترم تدریس مینمایند، بیشتر از سقف موظف آنها میباشد.بحث. با اینکه اساتید عمدتا ارزشیابی مرحلهای را مورد استفاده قرار میدهند، اما با این حال، مهمترین ملاک ارزشیابی را امتحان پایان ترم میدانند. تجدید نظر در روشهای ارزشیابی و تدریس و توجه به روشهای نوین ارزشیابی میتواند مشکلات موجود را کاهش دهد.
کلید واژه: ارزشیابی، علوم پایه پزشکی، دانشجو، استاد
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.