تاثیر آموزش ویدیویی و نمایش بر میزان یادگیری مهارت های عملی دانشجویان


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر آموزش ویدیویی و نمایش بر میزان یادگیری مهارت های عملی دانشجویان دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر آموزش ویدیویی و نمایش بر میزان یادگیری مهارت های عملی دانشجویان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر آموزش ویدیویی و نمایش بر میزان یادگیری مهارت های عملی دانشجویان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر آموزش ویدیویی و نمایش بر میزان یادگیری مهارت های عملی دانشجویان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی گرگان

تعداد صفحات :۸

مقدمه و هدف: نظر به اهمیت یادگیری مهارت های عملی به ویژه در رشته های علوم پزشکی و تناقضاتی که در مورد میزان تاثیر روش های آموزش وجود دارد و این که بعضی از این روشها دارای مزایای از نظر تاثیر در یادگیری، سهولت، سرعت و هزینه می باشد. لذا به منظور مقایسه تاثیر دو روش آموزش ویدیویی و نمایش بر میزان یادگیری مهارت های عملی دانشجویان این تحقیق در سال ۱۳۸۱ انجام شد. مواد و روشها: تحقیق به روش تجربی روی تعداد ۴۰ دانشجوی پرستاری و مامایی انجام گرفت. نمونه ها با توجه به رشته تحصیلی به طور تصادفی به گروه های ۱ و ۲ تقسیم شدند. پیش آزمون در حیطه شناختی با آزمون کتبی کوتاه پاسخ برای اندازه گیری میزان دانش و در حیطه روانی – حرکتی با چک لیست برای سنجش میزان مهارت انجام شد. هر گروه یک مهارت را با روش نمایش (متداول) و مهارت دیگر را با روش ویدیویی آموزش دیدند. مهارت ها شامل تعویض پانسمان و دست شستن به روش جراحی بود. مطابق رویه قبلی بعد از ۲۴ ساعت پس از آزمون با همان معیار انجام و تأثیر هر یک از روش ها در دو حیطه شناختی و روانی حرکتی تعیین و با آزمون تی مورد قضاوت آماری قرار گرفت. یافته ها: میزان یادگیری کلی در روش نمایشی بیشتر از روش ویدیویی بود (۰.۰۵>p) میزان یادگیری در حیطه شناختی در مهارت دست شستن با روش نمایش ۱.۵±۱۶.۲۰ و با روش ویدیویی ۱±۱۵.۲۵ بود. میزان یادگیری در حیطه روانی – حرکتی در مهارت دست شستن با روش نمایش ۱.۵±۱۶.۸۵ و با روش ویدئویی ۱.۴±۱۵.۹۴ بود (۰.۰۵>p). میزان یادگیری در حیطه شناختی در مهارت تعویض پانسمان با روش نمایش ۱.۸±۱۵.۶۰ و با روش ویدیویی ۱±۱۵.۵۰ بود. میزان یادگیری در حیطه روانی – حرکتی در مهارت تعویض پانسمان با روش نمایش ۱.۳±۱۶.۷۸ و با روش ویدیویی ۱±۱۶.۱۲ بود (۰.۰۵>p)نتیجه گیری: روش آموزش متداول (نمایشی) نسبت به روش ویدیویی تاثیر بیشتری بر یادگیری مهارت های عملی به ویژه در حیطه روانی – حرکتی دارد. لذا ضمن توصیه به کارگیری این روش، انجام پژوهش در سایر مهارت ها و در سایر رشته های تحصیلی دانشگاهی توصیه می گردد.

کلید واژه: آموزش ویدیویی، یادگیری، آموزش

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.