تاثیر تماس مزمن با سطوح پایین سرب در دو مرحله تکاملی مختلف بر فرآیند یادگیری و حافظه در رات
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
تاثیر تماس مزمن با سطوح پایین سرب در دو مرحله تکاملی مختلف بر فرآیند یادگیری و حافظه در رات دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد تاثیر تماس مزمن با سطوح پایین سرب در دو مرحله تکاملی مختلف بر فرآیند یادگیری و حافظه در رات کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر تماس مزمن با سطوح پایین سرب در دو مرحله تکاملی مختلف بر فرآیند یادگیری و حافظه در رات،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن تاثیر تماس مزمن با سطوح پایین سرب در دو مرحله تکاملی مختلف بر فرآیند یادگیری و حافظه در رات :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
تعداد صفحات :۱۲
تماس مزمن با سطوح پایین سرب در طی تکامل مغزی بر روی عملکرد سیستم اعصاب مرکزی اثر گذاشته و سبب ایجاد تغییراتی در عملکرد این سیستم می شود. اثرات رفتاری سرب به طور گسترده ایی مورد بررسی قرار گرفته است ولی علیرغم این کوشش ها، در نتایج به دست آمده اختلاف است چرا که سنجش های رفتاری مشابه در تحقیقات مختلف نتایج متناقضی را باعث شده است. در این مطالعه اثرات تماس مزمن با سطوح پایین سرب در دو مرحله تکاملی شیرخوارگی (I) و بعد از شیرخوارگی (II) بر روی یادگیری و حافظه به روش شرطی اجتنابی فعال یکطرفه مورد ارزیابی قرار گرفت. در هر ملحه سه گروه تست و یک گروه کنترل انتخاب شد. آب آشامیدنی گروه های تست با محلول های ۰.۰۵، ۰.۱ و ۰.۲ درصد استات سرب به مدت ۲۱ روز و آب آشامیدنی رات های گروه کنترل با آب دوبار تقطیر تعویض شد. در ردات هایی که در مرحله (I) استات سرب ۰.۰۵% دریافت کرده بودند تعداد شوک در دوز آزمون یادگیری و حافظه و در گروه ۰.۲% تعداد شوک در آزمون حافظه کاهش یافت. در گروه تست ۰.۱% افزایش تعداد شوک در آزمون حافظه مشاهده شد. در مرحله (II) دوزهای ۰.۰۵ و ۰.۲ درصد استات سرب سبب افزایش یادگیری و حافظه در مقایسه با گروه کنترل گردید. نتایج نشان داد که در مسمومیت مزمن با سطوح پایین سرب، توانایی یادگیری و حافظه تحت تاثیر دو فاکتور دوز فلز تجویزی و مرحله تکاملی که تماس با آن رخ می دهد، قرار می گیرد. با توجه به اثرات متفاوت تماس سرب در کودکان و بالغین علاوه بر تناقض های بین مطالعات in vitro وin vivo ، پیشنهاد شده که سرب احتمالا از طریق مکانیسم های چندگانه ای روی سیستم عصبی اثر می گذارد.
کلید واژه: استات سرب، یادگیری اجتنابی فعال، حافظه، رات
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.