بررسی وضعیت سلامت روانی دانشجویان ورودی سال تحصیلی ۸۰ – ۱۳۷۹ دانشکده علوم پزشکی گناباد


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی وضعیت سلامت روانی دانشجویان ورودی سال تحصیلی ۸۰ – ۱۳۷۹ دانشکده علوم پزشکی گناباد دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی وضعیت سلامت روانی دانشجویان ورودی سال تحصیلی ۸۰ – ۱۳۷۹ دانشکده علوم پزشکی گناباد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی وضعیت سلامت روانی دانشجویان ورودی سال تحصیلی ۸۰ – ۱۳۷۹ دانشکده علوم پزشکی گناباد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی وضعیت سلامت روانی دانشجویان ورودی سال تحصیلی ۸۰ – ۱۳۷۹ دانشکده علوم پزشکی گناباد :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : افق دانش

تعداد صفحات :۱۰

در این پژوهش که به منظور بررسی وضعیت سلامت روانی دانشجویان دانشکده علوم پزشکی گناباد انجام گرفت تمامی دانشجویان ورودی سال تحصیلی ۸۰-۱۳۷۹ (نیمسال اول و دوم سال تحصیلی) دانشکده علوم پزشکی گناباد به تعداد ۱۴۰ نفر (۷۱ مرد و ۶۹ زن) با استفاده از پرسشنامه GHQ-28 مورد ارزیابی قرار گرفتند. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از روشهای آمار توصیفی و آزمونهای آماری T و X2 انجام شد. نتایج بیانگر این بود، درصد پاسخ به سوالات مربوط به « صرف کردن وقت بیشتر جهت انجام کارها»، «ناتوانی در مشغول نگه داشتن خود»، «بی خوابی به دلیل نگرانی»، «عدم احساس خوبی و سلامتی»، «لذت نبردن از فعالیتهای روزمره» و «عصبی بودن و دلشوره داشتن» بیش از سایر سوالات آزمون بوده است، مقایسه میانگین نمرات مقیاسهای چهارگانه آزمون بر حسب عوامل جمعیت شناختی: جنسیت، وضعیت تاهل، سن و مقطع تحصیلی نشان داد بترتیب میانگین نمرات مقیاسهای ناسازگار اجتماعی (۶.۶) و اضطراب (۴.۴) بیش از دو مقیاس نشانه های جسمانی (۳.۷) و افسردگی (۲.۵) آزمون بوده است. و هیچگونه تفاوت معنی داری بین این میانگین نمرات و عوامل جمعیت شناختی جنسیت، وضعیت تاهل و سن وجود نداشته در حالیکه تنها در مقیاس اضطراب آزمون تفاوت معنی داری بین مقطع تحصیلی دانشجو و میانگین نمره اضطراب مشاهده شده است در مقایسه میانگین نمرات کلی آزمون نیز هیچگونه تفاوت معنی داری از نظر سلامت روانی بین دانشجویان و عوامل جمعیت شناختی مختلف یافت نشد. یافته های این بررسی همچنین با استفاده از نقطه برش ۲۳ آزمون نشان داد ۲۷.۱ درصد از دانشجویان مشکوک به اختلال روانی می باشند که هیچگونه ارتباط معنی داری از نظر آماری بین عوامل جمعیت شناختی یاد شده و میزان موارد مشکوک به اختلال روانی وجود نداشت.

کلید واژه: سلامت روانی، دانشجویان، GHQ، گناباد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.