نیازهای آموزشی و مهارت های عملی دانشجویان دوره کارشناسی ارشد علوم تشریحی با توجه به نیازهای جامعه
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
نیازهای آموزشی و مهارت های عملی دانشجویان دوره کارشناسی ارشد علوم تشریحی با توجه به نیازهای جامعه دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد نیازهای آموزشی و مهارت های عملی دانشجویان دوره کارشناسی ارشد علوم تشریحی با توجه به نیازهای جامعه کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نیازهای آموزشی و مهارت های عملی دانشجویان دوره کارشناسی ارشد علوم تشریحی با توجه به نیازهای جامعه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن نیازهای آموزشی و مهارت های عملی دانشجویان دوره کارشناسی ارشد علوم تشریحی با توجه به نیازهای جامعه :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی
تعداد صفحات :۱۲
مقدمه. گذشت بیش از یک دهه از آخرین بازنگری برنامه درسی مقطع کارشناسی ارشد علوم تشریحی، پیشرفتهای علمی و تکنولوژیک فراوان و ضعف برنامه درسی فعلی، بازنگری برنامه درسی کارشناسی ارشد علوم تشریحی را ضروری میسازد. هدف از این تحقیق تعیین نیازهای آموزشی و مهارتهای عملی دانشآموختگان کارشناسی ارشد علوم تشریحی با توجه به نیازهای حرفهای ایشان است. روشها. در یک مطالعه توصیفی، با ارسال پرسشنامه نظر اساتید مجرب و متخصص علوم تشریحی کشور در خصوص نیازهای آموزشی دوره کارشناسی ارشد علوم تشریحی کسب گردید. در مجموع ۵۳ پرسشنامه دریافت شد. به علاوه، با مسؤولین مراکزی که امکان جذب نیروی کارشناسی ارشد علوم تشریحی را داشتند، مصاحبه به عمل آمد. اطلاعات تجزیه و تحلیل شد و ضمن رتبهبندی شرح وظایف دانشآموختگان، ضروریات یادگیری در این دوره استخراج گردیده است. نتایج. از انطباق برنامه درسی فعلی با نیازهای آموزشی دانشآموختگان برای اجرای مناسب وظایف خود و نیز برنامه درسی دانشگاههای خارج از کشور، افزوده شدن سرفصلهای «روش تحقیق و آمار حیاتی»، «روشهای پیشرفته میکروآناتومی» به عنوان یک درس مستقل، «روش تدریس»، «چرخشهای آزمایشگاهی»، «بیولوژی سلولی»، «آموزش فیکس و تشریح جسد»، «زبان تخصصی»، «رایانه»، «مدلسازی»، «تشریح مقایسهای»، «آناتومیبالینی» و «آسیبشناسی عملی» توصیه شده بود. به علاوه، افزایش واحد پایاننامه و تاکید بر مهارتهای عملی بخصوص در جنینشناسی و بافتشناسی، از دیگر نتایج این پژوهش برای بهبود برنامه درسی فعلی دوره کارشناسی ارشد علوم تشریحی در ایران است.بحث. برای بازنگری در برنامه درسی کارشناسی ارشد علوم تشریحی، نه تنها افزودن سرفصلهای جدید ضروری است، بلکه باید بر جنبههای مهارتهای عملی دروس موجود نیز تاکید بیشتری صورت گیرد.
کلید واژه: نیاز آموزشی، مهارت های عملی، بازنگری برنامه درسی، کارشناسی ارشد، علوم تشریحی
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.