کاربرد روش گرم و سرد کردن شبیه سازی شده در حل مساله مکانیابی پایانه های شبکه اتوبوسرانی


در حال بارگذاری
18 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 کاربرد روش گرم و سرد کردن شبیه سازی شده در حل مساله مکانیابی پایانه های شبکه اتوبوسرانی دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد کاربرد روش گرم و سرد کردن شبیه سازی شده در حل مساله مکانیابی پایانه های شبکه اتوبوسرانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی کاربرد روش گرم و سرد کردن شبیه سازی شده در حل مساله مکانیابی پایانه های شبکه اتوبوسرانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن کاربرد روش گرم و سرد کردن شبیه سازی شده در حل مساله مکانیابی پایانه های شبکه اتوبوسرانی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : استقلال

تعداد صفحات :۲۱

طراحی شبکه های اتوبوسرانی یکی از مسایل مهم در برنامه ریزی همگانی حمل و نقل است. یکی از عمده ترین گامها در طراحی ساختار شبکه اتوبوسرانی، تعیین تعداد و محل پایانه های اتوبوسرانی است. این مسئله حالت خاصی از مساله مکانیابی تسهیلات در حالات کلی است. مدل مکانیابی یک مساله برنامه ریزی ترکیبی در مقیاس بزرگ است که معمولا حل دقیق آن برای شهرهای بزرگ بسیار وقتگیر است. در کوششهای پیشین برای شهرهای مشهد و تهران، این مساله با استفاده از روش عمومی شاخه و کرانه و به کارگیری نرم افزار GAMS حل شده است.هدف این تحقیق بررسی سایر روشهای حل و انتخاب روشی کاراتر است. از جمله تکنیکهای مورد نظر، روش گرم و سرد کردن شبیه سازی شده (SA) است، که روشی کارا برای حل مسایل پیچیده برنامه ریزی ریاضی است. در این تحقیق با توجه به مشخصات مساله مکانیابی پایانه های شبکه اتوبوسرانی، پارامترهای مورد نیاز روش SA تعیین شده و با تنظیم برنامه ای براساس الگوریتم این روش، مساله مذکور حل شده است. علاوه بر روش SA، مساله مکانیابی پایانه ها توسط روش شمارش ضمنی نیز حل شده است. در این مقاله نتایج حاصل از بکارگیری سه روش بالا شبکه اتوبوسرانی شهر مشهد، با یکدیگر مقایسه شده است. معیار بررسی کارایی روشها، زمان اجرا و دقت جواب بوده است. از نظر مقدار تابع هدف، روش SA در تمامی موارد جوابی برابر یا بهتر از روشهای شاخه و کرانه، و شمارش ضمنی به دست می دهد. زمان اجرای آن بسیار کمتر از دو روش دیگر است. به طوریکه روش SA حدود ۱۵۰ برابر سریعتر از نرم افزار عمومی GAMS و حدود ۵۰ برابر سریعتر از روش شمارش ضمنی است. نتایج ارایه شده از کاربرد روش SA برای شبکه اتوبوسرانی تهران، کارایی این روش را در حل مسایل بسیار بزرگ نیز نشان می دهد.

کلید واژه: شبکه اتوبوسرانی، مکانیابی پایانه ها، شمارش ضمنی، شبیه سازی به روش سرد و گرم و شمارش ضمنی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.