بررسی سرانه و نابرابری در وضعیت اقتصادی و دریافت خدمات بهداشتی درمانی مردم: پایگاه تحقیقات جمعیت دانشگاه علوم پزشکی تهران (منطقه ۱۷ شهرداری)


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی سرانه و نابرابری در وضعیت اقتصادی و دریافت خدمات بهداشتی درمانی مردم: پایگاه تحقیقات جمعیت دانشگاه علوم پزشکی تهران (منطقه ۱۷ شهرداری) دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی سرانه و نابرابری در وضعیت اقتصادی و دریافت خدمات بهداشتی درمانی مردم: پایگاه تحقیقات جمعیت دانشگاه علوم پزشکی تهران (منطقه ۱۷ شهرداری)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی سرانه و نابرابری در وضعیت اقتصادی و دریافت خدمات بهداشتی درمانی مردم: پایگاه تحقیقات جمعیت دانشگاه علوم پزشکی تهران (منطقه ۱۷ شهرداری)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی سرانه و نابرابری در وضعیت اقتصادی و دریافت خدمات بهداشتی درمانی مردم: پایگاه تحقیقات جمعیت دانشگاه علوم پزشکی تهران (منطقه ۱۷ شهرداری) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دیابت و متابولیسم ایران (مجله دیابت و لیپید ایران)

تعداد صفحات :۱۲

مقدمه: موفقیت نظام سلامت به پوشش و کیفیت خدمات ارایه شده بستگی دارد. پوشش خدمات با میزان بهره مندی مردم از خدمات سنجیده می شود. و یکی از مهمترین شاخص های اندازه گیری کیفیت خدمات، میزان رضایت مردم از خدمات ارایه شده است. در مقاله حاضر میزان بهره مندی و رضایت ساکنین منطقه ۱۷ شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفته است. پایگاه تحقیقات جمعیت اقدام به برگزاری یک نظرسنجی در منطقه ۱۷ تهران کرده که به منظور اندازه گیری میزان بهره مندی از خدمات و هزینه های بهداشتی- درمانی انجام شده است. روشها: نظرسنجی با استفاده از پرسشنامه جهانی سلامت از طریق مراجعه مستقیم به منازل ۱۱۲۱ خانوار ساکن در منطقه مذکور انجام شده است. نمونه گیری به صورت خوشه ای صورت گرفته و روایی و پایایی پرسشنامه در مطالعات قبلی تایید شده است. یافته ها: منطقه ۱۷ تهران دارای متوسط بعد خانوار ۴.۲۳، و نسبت بعد خانوار به تعداد اتاق های خانه معادل ۱.۹۸ بود. سرانه مخارج خانوار و پوشش و کیفیت بیمه در خانوارهای بزرگ و کوچک تفاوت معنی دار نداشت. سهم مخارج بهداشت و درمان در خانوارهای تحت سرپرستی زنان به طور معنی داری کمتر از خانوارهای تحت حمایت مردان بود. میزان رضایت کلی مردم از خدمات بهداشتی درمانی در ۶۲% از موارد در حد متوسط، کم و خیلی کم بود. نتیجه گیری: گر چه نابرابری در پوشش و کیفیت خدمات ارایه شده در سطح منطقه ناچیز است، کیفیت خدمات در حدی نیست که رضایت مراجعین را جلب کند. اقدامات در جهت ارتقای کیفیت خدمات ضروری به نظر می رسند.

کلید واژه: بهره مندی، هزینه های بهداشت و درمان، رضایت مشتری، نابرابری در سلامت، نظرسنجی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.