امکان‌ سنجی مشارکت معلمان در فرایند برنامه ‌ریزی درسی در نظام آموزش و پرورش ایران


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 امکان‌ سنجی مشارکت معلمان در فرایند برنامه ‌ریزی درسی در نظام آموزش و پرورش ایران دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد امکان‌ سنجی مشارکت معلمان در فرایند برنامه ‌ریزی درسی در نظام آموزش و پرورش ایران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی امکان‌ سنجی مشارکت معلمان در فرایند برنامه ‌ریزی درسی در نظام آموزش و پرورش ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن امکان‌ سنجی مشارکت معلمان در فرایند برنامه ‌ریزی درسی در نظام آموزش و پرورش ایران :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : نوآوری های آموزشی

تعداد صفحات :۲۴

برنامه ریزی درسی واقع گرایانه مستلزم مشارکت کلیه نیروهای اثرگذار و درگیر در مراحل گوناگون تصمیم گیری است که در میان آنها، معلمان از اهمیت و جایگاهی ویژه برخوردارند. معلمان به سبب آشنایی با مسائل و نیازهای دانش آموزان و مدرسه و تجربیات ارزشمندی که در سایه تعامل با یادگیرندگان به دست می آورند، مهم ترین عنصر در موفقیت برنامه ریزی درسی هستند و در صورتی که در زمینه جایگاه، نقش و زمینه سازی مشارکت آنها در تصمیم گیریهای مرتبط با برنامه درسی تاملی عمیق و جامع الاطراف صورت پذیرد، اثربخشی برنامه های درسی بهبود چشمگیر خواهد یافت. مقاله حاضر که برگرفته از یک طرح پژوهشی است، ابتدا با بهره گیری از ادبیات برنامه درسی، حدود مشارکت معلمان را ترسیم کرده است، سپس با استفاده از روش تحقیق توصیفی، امکان مشارکت معلمان در بنامه ریزی درسی در ایران و نتایج و تبعات آن را مورد بررسی قرار داده است. ابراز جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه ای محقق ساخته است که برمبنای مقیاس لیکرات تنظیم شده است. شرکت کنندگان در پژوهش دبیران دبیرستانهای مدارس تهران و کارشناسان برنامه ریزی درسی وزارت آموزش و پرورش بوده اند که بر اساس نمونه گیری تصادفی انتخاب شده اند. نتیجه مطالعه حاضر، بیانگر قلمرو های مشارکت معلمان در برنامه ریزی درسی در ایران، عواملی که این مشارکت را تسهیل می کند و نتایج مثبت و منفی حاصل از آن است.

کلید واژه: برنامه ریزی درسی، تصمیم گیری در مدارس، نقش معلم، دانش آموزان دبیرستانی، و مشارکت معلم در برنامه ریزی درسی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.