بررسی چگونگی آموزش مهارت‌ های برقراری ارتباط پزشک و بیمار از دیدگاه فراگیران پزشکی (کارآموز – کارورز) و اساتید در دانشگاه علوم پزشکی ایران و کرمانشاه


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی چگونگی آموزش مهارت‌ های برقراری ارتباط پزشک و بیمار از دیدگاه فراگیران پزشکی (کارآموز – کارورز) و اساتید در دانشگاه علوم پزشکی ایران و کرمانشاه دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی چگونگی آموزش مهارت‌ های برقراری ارتباط پزشک و بیمار از دیدگاه فراگیران پزشکی (کارآموز – کارورز) و اساتید در دانشگاه علوم پزشکی ایران و کرمانشاه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی چگونگی آموزش مهارت‌ های برقراری ارتباط پزشک و بیمار از دیدگاه فراگیران پزشکی (کارآموز – کارورز) و اساتید در دانشگاه علوم پزشکی ایران و کرمانشاه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی چگونگی آموزش مهارت‌ های برقراری ارتباط پزشک و بیمار از دیدگاه فراگیران پزشکی (کارآموز – کارورز) و اساتید در دانشگاه علوم پزشکی ایران و کرمانشاه :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)

تعداد صفحات :۱۳

طی ۲۰ سال اخیر، اهمیت مهارت های ارتباط با بیمار در حرفه پزشکی به طور روز افزونی مورد تاکید قرار گرفته است و دانشکده های پزشکی در سرتاسر دنیا برنامه های آموزشی در این زمینه اجرا می کنند. از آن جا که این گونه مهارت ها نوعی رفتار پیچیده محسوب می شوند، روش آموزش آن نیز از اهمیت خاصی برخوردار می باشد. هدف از این پژوهش بررسی چگونگی آموزش مهارت های ارتباطی در مراکز آموزشی دانشگاه ایران و کرمانشاه بوده است. در این مطالعه توصیفی ـ تحلیلی، پرسش نامه های خود ایفا حاوی اطلاعات دموگرافیک و ۲۵ سؤال رتبه ای بر اساس مقیاس لیکرت طراحی شد و مطالعه آزمایشی روی کارآموز، کارورز و استاد در ۴ بخش اصلی (داخلی، جراحی، کودکان، زنان) انجام شد که روایی صوری در حد مطلوب بود. روایی محتوایی و ضریب پایاپی (آلفای کرونباخ ۴۵% و (P=0.015 نیز تعیین شد. تعداد کارآموز، کارورز و استاد در بخش های ذکر شده در دانشگاه ایران به ترتیب ۱۸۵، ۱۲۷ و ۱۴ نفر و در دانشگاه کرمانشاه ۶۳، ۶۱ و ۳۰ نفر بود. به طور کلی ۴۴۶ فراگیر پزشکی (کارآموز و کارورز) و ۴۵ استاد بالینی پرسش نامه ها را تکمیل کرده و تحویل دادند. نظر گروه فراگیران پزشکی (کارآموز و کارورز) و نیز اساتید در ۲ دانشگاه بر اساس پرسش نامه ها استخراج گردید. محور نتایج پیرامون وجود اهداف آموزشی و شیوه های برقراری ارتباط با بیمار، تمرین و پسخوراند در زمینه شرح حال گرفته شده از بیمار، دریافت پسخوراند از اساتید و دستیاران، میزان آموزش مهارت های ارتباطی در هر یک از بخش های بیمارستانی، شیوه تدریس و ارزیابی مهارت ها، آموزش مهارت های پایه و پیش رفته بود که در هر مورد نتایج به دست آمده از ۲ دانشگاه مقایسه گردید. براساس نتایج به دست آمده، در هر دو دانشگاه اهداف آموزشی مشخص و مدونی برای برنامه درسی آموزش مهارت های ارتباطی وجود نداشت. آموزش ها پراکنده و بدون طرح آموزشی مدون از نظر شیوه های گوناگون تدریس، محتوای علمی و ارزیابی بود. در رابطه با آموزش مهارت های بین فردی و پایه به نظر رسید که در دانشگاه کرمانشاه اساتید تماس بیش تری با گروه فراگیران پزشکی دارند.

کلید واژه: مهارت‌های ارتباطی، ارتباط پزشک و بیمار، تدریس، بخش بالینی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.