بررسی علل شکست برنامه ریزیهای استراتژیک و ارائه دو یافته جدید


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی علل شکست برنامه ریزیهای استراتژیک و ارائه دو یافته جدید دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی علل شکست برنامه ریزیهای استراتژیک و ارائه دو یافته جدید  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی علل شکست برنامه ریزیهای استراتژیک و ارائه دو یافته جدید،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی علل شکست برنامه ریزیهای استراتژیک و ارائه دو یافته جدید :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مدرس علوم انسانی

تعداد صفحات :۲۱

براساس مطالعاتی که توسط نشریه معتبر فورچون۱، به عمل آمده است، بیش از ۹۰درصد از شرکتهای بزرگ دنیا در دستیابی به اهداف استراتژیک خود ناکام می مانند. در ایران نیز سازمانهای متعددی روشها و ابزار برنامه ریزی استراتژیک را به کار گرفته اند، ولی اغلب نتوانسته اند به عوامل مزیت بخش رقابتی دست یابند. استراتژی از یک سو، یک رویکرد مدیریتی تحول بخش است و از سوی دیگر در تجارب بی شمار، این ویژگی مهم خود را از دست می دهد. اما چگونه این تفاوت اثربخشی قابل تفسیر است و چه عواملی در اثربخشی (یاعدم اثربخشی) استراتژیها مؤثرند؟برای پاسخگویی به سؤالات مذکور، مطالعات زیادی انجام گرفته است. مقاله حاضر یافته های یکی از این مطالعات راو ارائه می نماید. در این مطالعه، اطلاعات مربوط به استراتژی شکست خورده شرکتهای بزرگی همچون زیراکس، پولاروید، کی مارت، مارکونی، ایسر و موتورولا گردآوری شده و با استفاده از متدولوژی رویش نظریه۲ مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. حاصل کار دهها مفهوم۳ و دو یافته جدید در مورد علل شکست برنامه ریزیهای استراتژیک می باشد. در یافته اول ۶ عامل اصلی برای شکست استراتژیها پیشنهاد شده و این عوامل به همراه دهها عامل فرعی پشتیبان (مفاهیم) در قالب یک شبکه مفهومی۴ سببی۵ ارائه گردیده است. در یافته دوم، یک مفهوم جدید تحت نام برنامه ریزی بر مبنای خواسته۶ به عنوان سومین پیش رانه سازمانی در کنار ” برنامه بلند مدت” و”برنامه ریزی استراتژیک” معرفی شده است. این نظریه نیز یکی از ابعاد مهم شکست استراتژیها را آشکار می سازد. این یافته ها و مفاهیم با شواهد واقعی (موارد مورد مطالعه) پشتیبانی شده و ابزار مؤثری برای تفسیر موارد مشابه به شمار می آیند.

کلید واژه: استراتژی، شکست استراتژی، فرصتهای استراتژیک، پیاده سازی استراتژی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.