رقابت یا رفاقت در کلاس درس
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
رقابت یا رفاقت در کلاس درس دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد رقابت یا رفاقت در کلاس درس کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی رقابت یا رفاقت در کلاس درس،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن رقابت یا رفاقت در کلاس درس :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : روانشناسی و علوم تربیتی
تعداد صفحات :۲۴
مقاله حاضر با بررسی جوانب مختلف “رقابت” ضرورت ایجاد “رفاقت” در کلاس درس را مورد تأکید قرار می دهد. ایجاد رقابت در میان دانش آموزان و مقایسه آنها با یکدیگر موجب حسادت، احساس حقارت، تضعیف عزت نفس، و شوق یادگیری می شود. زمانی که این نوع رقابت با تشویق و پاداش توأم گردد، آثار منفی آن به مراتب بیشتر می شود. برای اینکه فراگیران با توجه به قابلیت های منحصر به فرد خود رشد کنند و یادگیری در محیطی انسانی صورت گیرد، باید رقابت بیرونی به رقابت درونی و رفاقت تبدیل شود. بررسی ها نشان می دهد که رویکرد یادگیری مشارکتی در این زمینه مؤثر بوده است؛ کار گروهی، همفکری و مشورت دانش آموزان با یکدیگر، ارتباط نزدیک معلم با شاگردان و راهنمایی آنان، و احساس مسئولیت فردی و گروهی از مشخصه های مهم یادگیری مشارکت هستند. این امر علاوه بر تقویت روابط عاطفی، رشد مهارت های کلامی، ارتباطی و فکری، در پرورش حس مسئولیت اجتماعی، افزایش موفقیت تحصیلی و عزت نفس شاگردان تأثیر بسزایی دارد. اجرای این رویکرد، مستلزم همکاری خانه با مدرسه، توانایی معلم در اداره کلاس، برنامه ریزی دقیق و تناسب عناصر نظام آموزشی با یکدیگر است.
کلید واژه: رقابت، رفاقت، یادگیری مشارکتی، دانش آموز
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.