بررسی کارایی و بهره وری انرژی در بخش های مختلف اقتصادی و تخمین کشش نهاده ای و قیمتی انرژی در بخش صنعت و حمل و نقل با روش TSLSدر(۱۳۷۹-۱۳۵۰)


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی کارایی و بهره وری انرژی در بخش های مختلف اقتصادی و تخمین کشش نهاده ای و قیمتی انرژی در بخش صنعت و حمل و نقل با روش TSLSدر(۱۳۷۹-۱۳۵۰) دارای ۲۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی کارایی و بهره وری انرژی در بخش های مختلف اقتصادی و تخمین کشش نهاده ای و قیمتی انرژی در بخش صنعت و حمل و نقل با روش TSLSدر(۱۳۷۹-۱۳۵۰)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی کارایی و بهره وری انرژی در بخش های مختلف اقتصادی و تخمین کشش نهاده ای و قیمتی انرژی در بخش صنعت و حمل و نقل با روش TSLSدر(۱۳۷۹-۱۳۵۰)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی کارایی و بهره وری انرژی در بخش های مختلف اقتصادی و تخمین کشش نهاده ای و قیمتی انرژی در بخش صنعت و حمل و نقل با روش TSLSدر(۱۳۷۹-۱۳۵۰) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : تحقیقات اقتصادی

تعداد صفحات :۲۸

بهره وری و کارایی مصرف انرژی از جمله شاخص های مهمی هستند که در تبیین رفتار ساختار مصرف انرژی بخش های مختلف اقتصادی در کشور، برای سیاستگذاری نقش مهمی را ایفا می کنند. به همین منظور در این مقاله به بررسی وضعیت این شاخص ها در مصرف انرژی بخش های مختلف اقتصادی در کشور، طی دوره ۱۳۷۹-۱۳۵۰ پرداخته می شود. همچنین براساس آمارهای موجود،‌با استفاده از تابع تولید و با توجه به رابطه همزمانی در قالب سیستم معادلات همزمان و روش TSLS کشش نهاده ای و قیمتی برای بخش حمل و نقل و صنعت محاسبه گردیده است.روند کلی شاخص شدت مصرف انرژی در سه بخش مورد بررسی (صنعت، کشاورزی، حمل و نقل) صعودی بوده و لذا طی دوره مورد بررسی کارایی انژری کاهش یافته است. به طور مشابه شاخص کشش نقطه ای انرژی که درصد تغییر در رشد سالانه انرژی را در ازای درصد تغییر در ارزش افزوده بخش نشان می دهد برای اکثر سالها بزرگتر از یک بوده که در مجموع حاکی از نزولی بودن بهره وری انرژی، در بخش های مختلف اقتصادی در سه دهه مورد بررسی است. تخمین تابع تولید برای بخش حمل و نقل و صنعت در ایران که در آن انژری در کنار کار و سرمایه گذاری به عنوان یک نهاده وارد گردیده است، برای دوره ۷۹-۱۳۴۷ نتایج زیر را به دست داده است.بخش حمل و نقل: کشش نهاده ای انرژی: ۲/۱،‌کشش قیمتی انرژی: ۲/۰-،‌ کشش تولیدی انرژی:۸/۰ بخش صنعت: کشش نهاده های انرژی: ۷۶۲/۰،‌کشش قیمتی انرژی،‌۴/۰-، کشش تولیدی انرژی: ۸/۰.همچنان که ملاحظه می شود کشش های نهاده ای انرژی مطلوب، اما کشش های قیمتی بالنسبه پائین است وگویای آن است که تغییرات اندک قیمت انرژی به تنهای نمی تواند تاثیر قابل توجهی در میزان مصرف آن در بخش حمل و نقل داشته باشد، مگر در سطح افزایش بالا و با فرض ثابت بودن قیمت سایر عوامل و اعمال سیاست های تبعیض قیمت، برای انتقال مصرف از یک سوخت و یا نهاده به سمت یک سوخت یا نهاده دیگر.

کلید واژه: انرژی، شدت مصرف انرژی، کارایی و بهره وری انژری، کشش نقطه ای، تابع تولید، کشش نهاده ای، کشش قیمتی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.