مقاله تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر اختلالات رفتاری کودکان دبستانی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر اختلالات رفتاری کودکان دبستانی دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر اختلالات رفتاری کودکان دبستانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر اختلالات رفتاری کودکان دبستانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر اختلالات رفتاری کودکان دبستانی :

مقاله تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر اختلالات رفتاری کودکان دبستانی که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز ۱۳۸۹ در مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از صفحه ۶۱ تا ۶۸ منتشر شده است.
نام: تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر اختلالات رفتاری کودکان دبستانی
این مقاله دارای ۸ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله مهارت های اجتماعی
مقاله اختلالات رفتاری
مقاله کودکان دبستانی

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
مقدمه: روانشناسان در دهه های اخیر، در بررسی اختلالات رفتاری و انحرافات اجتماعی به این نتیجه رسیده اند که بسیاری از اختلالات و آسیب ها در ناتوانی در تحلیل صحیح و مناسب از خود و موقعیت خود، عدم احساس کفایت و کنترل شخصی جهت رویارویی با موقعیت های دشوار و عدم آگاهی برای حل مشکلات و مسائل زندگی واقعی به شیوه مناسب ریشه دارد. بنابراین، هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر اختلالات رفتاری کودکان دبستانی بوده است.
مواد و روش ها: این پژوهش بر روی ۹۰ دانش آموز (۴۵ دختر و ۴۵ پسر) پایه های سوم، چهارم و پنجم دبستان که بر اساس پرسشنامه علایم مرضی کودکان SCI-4، مبتلا به اختلالات رفتاری تشخیص داده شدند، انجام گــرفت. آموزش ها شامل آموزش مهارت های اجتماعی برای کلاس درس استفنز و فهرست مهارت های اجتماعی واکر بود که از طریق بحث گروهی، ایفای نقش و الگو سازی ارایه شدند.
یافته های پژوهش: تحلیل نتایج با استفاده از تحلیل واریانس آزمون و t در دو گروه مستقل نشان داد که آموزش مهارت های اجتماعی باعث کاهش نشانگان اختلالات رفتاری شد (۵۲۶۱۸۵، F=2). این کاهش هم در گروه پسران و هم در گروه دختران در سطح ۰۰۰۱ معنی دار است (F=840.117) برای پسران و ۱۴۹۱۵۰، F=2 برای دختران).
بحث و نتیجه گیری: تجزیه و تحلیل یافته ها نشان داد مشکلات دانش آموزان دارای اختلالات رفتاری تحت آموزش مهارت های اجتماعی کاهش یافته است. این نتایج نشان می دهد که دست اندرکاران امور بهداشت و سلامت کودکان بایستی در خصوص آموزش مهارت های اجتماعی از دوره دبستان اهتمام جدی ورزند. به طور کلی، می توان گفت که آموزش مهارت های اجتماعی به افزایش سلامت روان منجر می شود و در پیشگیری از بیماری های روانی و مشکلات رفتاری نقشی موثر دارد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.