بررسی رابطه سبک شناختی استقلال – وابستگی میدانی با خلاقیت


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
10 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه سبک شناختی استقلال – وابستگی میدانی با خلاقیت دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه سبک شناختی استقلال – وابستگی میدانی با خلاقیت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطه سبک شناختی استقلال – وابستگی میدانی با خلاقیت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رابطه سبک شناختی استقلال – وابستگی میدانی با خلاقیت :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله روانشناسی

تعداد صفحات :۲۰

مطالعه سبک های شناختی، از دهه های اخیر مورد توجه بسیاری از روانشناسان قرار گرفته است. از آنجا که نوه سبک شناختی بر چگونگی پردازش اطلاعات تاثیر می گذارد، مطالعه و شناخت انواع سبک های شناختی در حوزه تعلیم و تربیت حائز اهمیت است. استقلال – وابستگی میدانی یکی از ابعاد سبک شناختی است که بر فرایندهای شناختی و در نتیجه خلاقیت فرد تأثیر می گذارد. مطالعه حاضر به بررسی رابطه سبک شناختی استفلال – وابستگی میدانی و خلاقیت در دانش آموزان دوره راهنمایی شهر اصفهان می پردازد. نمونه مورد پژوهش شامل ۱۰۰ دانش آموز (۵۱ دخترو ۴۹ پسر) می باشد که بطور تصادفی با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای از میان دانش آموزان دوره راهنمایی شهر اصفهان در سال تحصیلی ۸۱-۸۰ انتخاب شدند و با توجه به هدف و فرضیات ارائه شده مورد آزمون قرار گرفتند. ابزار پژوهش شامل آزمون مجموعه اشکال پنهان شده (ویتکین، ۱۹۷۱)، آزمون خلاقیت تصویری تورنس (۱۹۷۴) و پرسشنامه ویژگی های جمعیت شناختی محقق ساخته بود. بررسی نتتایج حاصل از ضریب همبستگی پیرسن نشان داد که بین نمرات سبک شناختی استقلال – وابستگی میدانی و میزان خلاقیت دانش آموزان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد (۰.۰۰۱>p). نتایج بدست آمده از ضریب همبستگی چند متغیری (رگرسیون) حاکی از این بود که بین نمرات سبک شناختی استقلال – وابستگی میدانی در دانش آموزان و خرده مقیاس های بسط و ابتکار همبستگی مثبت و معناداری وجود دارد (۰.۰۵>p). نتایج تحلیل واریانس چند متغیری (مانوا) نشان داد که نمره دختران در خرده مقیاس بسط از آزمون خلاقیت بطور معناداری بیشتر از پسران می باشد. و بررسی (۰.۰۰۱>p) نتایج تحلیل کواریانس حاکی از این بود که بین میانگین نمرات دانش آموزان دختر و پسر در پرسشنامه سبک شناختی و همچنین آزمون خلاقیت تفاوت معناداری وجود ندارد.

کلید واژه: سبک شناختی، وابستگی میدانی، خلاقیت ذهنی، دانش آموز

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.