بررسی مقایسه ای اثر آموزش از طریق برگزاری جلسات گروهی و کتابچه های آموزشی بر میزان آگاهی و عملکرد (در حیطه شناختی) بیماران مراجعه کننده به درمانگاه لیپید در سال ۱۳۸۲
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی مقایسه ای اثر آموزش از طریق برگزاری جلسات گروهی و کتابچه های آموزشی بر میزان آگاهی و عملکرد (در حیطه شناختی) بیماران مراجعه کننده به درمانگاه لیپید در سال ۱۳۸۲ دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی مقایسه ای اثر آموزش از طریق برگزاری جلسات گروهی و کتابچه های آموزشی بر میزان آگاهی و عملکرد (در حیطه شناختی) بیماران مراجعه کننده به درمانگاه لیپید در سال ۱۳۸۲ کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی مقایسه ای اثر آموزش از طریق برگزاری جلسات گروهی و کتابچه های آموزشی بر میزان آگاهی و عملکرد (در حیطه شناختی) بیماران مراجعه کننده به درمانگاه لیپید در سال ۱۳۸۲،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن بررسی مقایسه ای اثر آموزش از طریق برگزاری جلسات گروهی و کتابچه های آموزشی بر میزان آگاهی و عملکرد (در حیطه شناختی) بیماران مراجعه کننده به درمانگاه لیپید در سال ۱۳۸۲ :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دیابت و متابولیسم ایران (مجله دیابت و لیپید ایران)
تعداد صفحات :۱۰
مقدمه: هیپرلیپیدمی از مهم ترین عوامل خطر پیدایش و پیشرفت بیماریهای قلبی – عروقی در جهان محسوب میشود. تعداد مرگ و میر ناشی از این بیماری در ایران روزانه ۱۶۶ نفر و سالانه تقریبا ۱۲۵۰۰۰ نفر می باشد. مطالعات متعدد نشان می دهد که باید راهکارهایی در جهت پیشگیری و اصلاح شیوه زندگی انجام پذیرد که این میسر نمی شود مگر با آموزش فراگیر و مداوم که تیم درمان خصوصا پرستاران می توانند نقش به سزایی در انجام آن داشته باشند. هدف از این مطالعه بررسی مقایسهای اثر آموزش از طریق برگزاری جلسات گروهی و کتابچههای آموزشی بر میزان آگاهی و عملکرد بیماران مراجعه کننده به درمانگاه لیپید است.روشها: این بررسی از نوع مطالعات مداخلهای است که نمونههایی به صورت تصادفی انتخاب شد و با استفاده از ابزار پرسشنامه میزان آگاهی و عملکرد قبل از آموزش و بعد از آموزش مورد سنجش قرار گرفت. تعداد نمونهها ۳۰۴ نفر بودهاند که به ۱۵۲ نفر کتابچه داده شد و ۱۵۲ نفر دیگر دعوت به بحث گروهی شدند.یافته ها: در گروه یک (بحث گروهی) بعد از آموزش ۲۷% افزایش آگاهی و عملکرد مشاهده شده در گروه دو (کتابچه) ۲۶% افزایش مشاهده گردید که بین دو گروه تفاوت معنی داری به دست نیامد.نتیجه گیری: با توجه به یکسان بودن میانگین نمرات دو گروه شاید بتوان گفت که اثر هر جلسه آموزشی میتواند معادل دادن کتابچه به بیماران باشد؛ بنابراین پیشنهاد میشود که برای نتیجه گیری بهتر، این جلسات به طور مداوم و در فواصل منظم برگزار گردد.
کلید واژه: آموزش بیماران، آگاهی، عملکرد، اختلالات لیپید
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.