ارزیابی شاخص های طراحی و قابلیت خواندن خبرنامه های آموزشی تهیه شده به منظور کاهش بیماری های غیرواگیر


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارزیابی شاخص های طراحی و قابلیت خواندن خبرنامه های آموزشی تهیه شده به منظور کاهش بیماری های غیرواگیر دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزیابی شاخص های طراحی و قابلیت خواندن خبرنامه های آموزشی تهیه شده به منظور کاهش بیماری های غیرواگیر  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی شاخص های طراحی و قابلیت خواندن خبرنامه های آموزشی تهیه شده به منظور کاهش بیماری های غیرواگیر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزیابی شاخص های طراحی و قابلیت خواندن خبرنامه های آموزشی تهیه شده به منظور کاهش بیماری های غیرواگیر :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله غدد درون ریز و متابولیسم ایران

تعداد صفحات :۹

مقدمه: رسانه های آموزشی نوشتاری منبع مهمی از اطلاعات بهداشتی برای مخاطبان خود می باشند. ارزیابی متون آموزشی به منظور دریافت بازخورد و در صورت نیاز، انجام اصلاحات، بخش مهمی از فرایند تهیه و تولید متون آموزشی است. هدف از این مطالعه ارزیابی شاخص های طراحی و قابلیت خواندن خبرنامه های آموزشی تهیه شده به منظور کاهش بیماری های غیرواگیر است.مواد و روشها: در فاز دوم مطالعه قند و لیپید تهران، ۵۶۳۳ نفر از جامعه ۱۵۰۰۵ نفری تحت مداخلات آموزشی جهت اصلاح شیوه زندگی به منظور کاهش بیماری های غیرواگیر قرار گرفتند که از این جمعیت، ۳۰۰ خانوار برای ارزشیابی خبرنامه های آموزشی به صورت تصادفی و با توجه به گروه های سنی و جنسی انتخاب شدند. در این مطالعه خبرنامه های طراحی شده در دو زمینه شاخص های طراحی رسانه های آموزشی نوشتاری و قابلیت خواندن با سه روش ارزیابی گردیدند: الف – نظر سنجی مخاطبان توسط پرسشنامه ب – ارزیابی شاخص های طراحی براساس چک لیست (AHEC) Maine Area Health education center و در چهار بخش سازماندهی، شیوه نگارش، نمای ظاهری و کاربردی بودن؛ ج – تعیین درجه سختی مطالب که نشان دهنده سطح دشواری محتوای بخش های مختلف خبرنامه است. با استفاده از فرمول(Simple measure of Gobbledegook) SMOG. جهت مقایسه امتیاز رتبه ای، شاخص AHEC در سه شماره خبرنامه ارزیابی شده از آزمون آماری Kruskal -Wallis استفاده شد.یافته ها: از ۳۰۰ خانوار مورد بررسی ۱۵۴ (۵۲%) پرسشنامه تکمیل شده دریافت گردید. در جمعیت مورد بررسی ۵۷ درصد زیر دیپلم و ۴۳ درصد دارای دیپلم و مدارک بالای دیپلم بودند و تفاوت معناداری بین دو جنس وجود نداشت. ۳ درصد از جامعه مورد بررسی در گروه سنی کمتر از ۱۰ سال، ۲۹ درصد بین ۲۰-۱۱ سال و ۶۸ درصد بالای ۲۰ سال بودند. میزان رضایتمندی جامعه مورد بررسی از خبرنامه های طرح مداخله طبق استاندارد AHEC،۷۷.۸ درصد بود. امتیاز رتبه ای شاخص AHEC در سه شماره خبرنامه ارزیابی شده، ۳.۰±۲۳.۶ در شماره نخست و ۳.۲±۲۳.۳ در شماره دوم و ۲.۸±۲۳.۳ در شماره سوم بود که تفاوت معنی داری بین رتبه ها مشاهده نگردید. قابلیت خواندن مطالب در سطح کلاس ۱۰-۹ بود.نتیجه گیری: تطابق نسبی بین دشواری مطالب با سطح توانایی درک مخاطبان و همچنین میزان رضایتمندی کلی جامعه مخاطب از خبرنامه های طرح مداخله قند و لیپید تهران مشاهده گردید.

کلید واژه: قابلیت خواندن، طراحی، ابزار آموزشی، ارزیابی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.