بررسی فرآیند و مزایای آموزش کارکنان و مروری بر نظریه های یادگیری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی فرآیند و مزایای آموزش کارکنان و مروری بر نظریه های یادگیری دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی فرآیند و مزایای آموزش کارکنان و مروری بر نظریه های یادگیری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی فرآیند و مزایای آموزش کارکنان و مروری بر نظریه های یادگیری۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی فرآیند و مزایای آموزش کارکنان و مروری بر نظریه های یادگیری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی فرآیند و مزایای آموزش کارکنان و مروری بر نظریه های یادگیری :

بررسی فرآیند و مزایای آموزش کارکنان و مروری بر نظریه های یادگیری

فرمت فایل: ورد – Word و قابل ویرایش

تعداد صفحات:۱۸

مزایای آموزش:

• برگزاری دوره های آموزشی با سرپرستی مربیان کارآزموده و با تجربه، زمان یادگیری را به حداقل می رساند و باعث افزایش بازده کارکنان می گردد.

• تمام کارکنان در طول عمر کاری خود باید به طور دائم و مستمر، آموزش ببینند تا درسمتی که انجام وظیفه می نمایند، حداکثر کارآیی و اثربخشی را داشته باشند.

• یکی از اهداف اولیه در هر دوره آموزشی، ایجاد طرز فکر صحیح نسبت به کار و سازمان است.

• آموزش کارکنان به حل مشکلات عملیاتی کمک می کند. شکایت و نارضایتی در محیط کار غالباً ناشی از مدیریت ضعیف و بی اثر است و معمولاً با آموزش دادن مسئولان در زمینه هایی مانند روابط کارگری، روابط انسانی و رهبری می توان این گونه مشکلات را حل کرد.

• آموزش کارکنان فعلی روش مؤثری برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز سازمان است.

• آموزش برای خود کارکنان نیز مفید است. داشتن مهارتهای ویژه و سودمند موجب می شود تا مسئولان سازمان، ارزش و اعتبار بیشتری برای کارکنان خود قائل شوند و در نتیجه امنیت شغلی بیشتر می گردد. طبیعی است که کسب توانائیها و مهارتهای بیشتر به قابلیت ارتقای کارکنان برای تصدی پستها و مشاغل عالی تر و مهمتر نیز خواهد افزود.

مسئولیت طراحی و اجرای برنامه های آموزشی به عهده کیست؟

در سازمانهای کوچک وظیفه آموزش کارکنان به عهده مسئول یا سرپرست مستقیم آنهاست و معمولاً به شکل آموزش ضمن خدمت برگزار می گردد. ولی در سازمانهای بزرگ، غالباً یکی از واحدهای اداره امور کارکنان به آموزش و تربیت نیروی انسانی اختصاص می یابد.

وظایف واحد آموزش عبارتند از:

• تعیین نیازهای آموزشی.

• تعیین اهداف و سیاستهای آموزشی.

• تهیه کتابها، مجلات، و ابزار و وسایل سمعی و بصری ای که در دوره های آموزشی مورد استفاده قرار می گیرند.

• انتخاب مدرسان، مربیان و سخنرانان مناسب و حائز شرایط برای ارائه مطالب.

• کنترل و هماهنگ کردن فعالیتهای مختلف آموزشی و نظارت بر آنها.

• ارزیابی دوره های آموزشی.

آموزش کارکنان وظیفه ای ستادی به شمار می رود، تصویب طرحهای آموزشی و اجازه اجرای آنها بر عهده بالاترین مقام مسئول در سازمان است.

تعیین نیازهای آموزشی

معمولاً از طریق زیر می توان به نیازهای آموزشی سازمان پی برد.

• مطالعه مسائل مربوط به تولید و بهره وری.

• نظرخواهی از مدیران، سرپرستان و کارکنان.

• مطالعه پروژه هایی که سازمان برای آینده طراحی نموده است.

• تجزیه و تحلیل شغل، مطالعه، بررسی و ارزیابی عملکرد شاغل در شغل و برگزاری آزمونهای مختلف

روش تعیین نیازهای آموزشی به وسیله ارزیابی عملکرد کارکنان شامل ده مرحله است.

مرحله اول. ارزیابی عملکرد.

مرحله دوم. برآورد هزینه آموزشی.

مرحله سوم. تعیین اینکه آیا عملکرد ضعیف، ناشی از نداشتن انگیزه و عدم تمایل به کار است یا عدم توانایی فرد.

مرحله چهارم. تنبیه یا پاداش.

مرحله پنجم. تعیین استاندارد.

مرحله ششم. از میان برداشتن موانع.

مرحله هفتم. تمرین و ممارست.

مرحله هشتم. آموزش.

مرحله نهم. طراحی مجدد شغل.

مرحله دهم. انتقال یا اخراج فرد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.