رابطه انگیزه یادگیری و نگرش به زبان انگلیسی با عملکرد درس زبان انگلیسی دانش آموزان


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
9 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 رابطه انگیزه یادگیری و نگرش به زبان انگلیسی با عملکرد درس زبان انگلیسی دانش آموزان دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد رابطه انگیزه یادگیری و نگرش به زبان انگلیسی با عملکرد درس زبان انگلیسی دانش آموزان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی رابطه انگیزه یادگیری و نگرش به زبان انگلیسی با عملکرد درس زبان انگلیسی دانش آموزان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن رابطه انگیزه یادگیری و نگرش به زبان انگلیسی با عملکرد درس زبان انگلیسی دانش آموزان :

تعداد صفحات :۲۴

چکیده مقاله:

اهداف: محققان و معلمین در سالهای متمادی سعی بر پیدا کردن عامل هایی داشتند که بر موفقیت و شکست افراد در یادگیری زبان خارجیموثر هستند که از مهمترین این عوامل میتوان به انگیزه و نگرش دانشجویان نسبت به زبان انگلیسی اشاره کرد. بنابراین پژوهش حاضر بهمنظور مطالعه رابطه انگیزه یادگیری زبان انگلیسی و نگرش به زبان انگلیسی با عملکرد درس زبان انگلیسی دانش آموزان صورت پذیرفت. روشپژوهش: تعداد ۲۰۵ نفر از دانش آموزان منطقه پنج با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای نمونه گیری شدند و پرسشنامه انگیزش روحانی،پرسشنامه نگرش یادگیری زبان خارجی گاردنر و پرسشنامه پیشرفت تحصیلی زبان انگلیسی پیرانی را تکمیل کردند. روش تحقیق از نوعهمبستگی بود. داده ها با استفاده از شاخص های آمار توصیفی، ضریب همبستگی پیرسون، آزمون تحلیل رگرسیون تجزیه و تحلیل شد. یافتهها: نتایج نشان می دهد که عملکرد درس زبان انگلیسی با انگیزه یکپارچه (r=0/28) و انگیزه ابزاری (r=0/37) در سطح (P0/01) رابطه مستقیم و معنی دار دارد همچنین در عملکرد درس زبان انگلیسی با نگرش به زبان انگلیسی (r=0/38) در سطح (P0/01) رابطه مستقیم ومعنی داری مشاهده شد. نتایج تحلیل رگرسیون نیز نشان داد که نگرش به زبان انگلیسی در سطح (۰/۰۱) به صورت مستقیم و معنیدار، قادربه پیش بینی عملکرد درس زبان انگلیسی دانش آموزان می باشند اما انگیزه یادگیری زبان انگلیسی توان پیش بینی عملکرد درس زبان انگلیسیرا ندارد. نتایج: با توجه به نتایج به دست آمده چنین می توان گفت که انگیزه یادگیری درس زبان انگلیسی و مهم تر از آن نگرش به زبانانگلیسی از عوامل مهم و تاثیر گذار بر عملکرد زبان انگلیسی می باشند که حاکی از نیاز به توجه بیش از پیش معلمان و دست اندرکاران حوزهآموزش زبان انگلیسی به ایجاد انگیزش و نگرش مثبت در دانش آموزان می باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.