شیوع شناسی ناتوانی یادگیری خواندن، نوشتن و محاسبه ای در دانش آموزان پایه اول ابتدایی شهرستان اسلامشهر


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 شیوع شناسی ناتوانی یادگیری خواندن، نوشتن و محاسبه ای در دانش آموزان پایه اول ابتدایی شهرستان اسلامشهر دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد شیوع شناسی ناتوانی یادگیری خواندن، نوشتن و محاسبه ای در دانش آموزان پایه اول ابتدایی شهرستان اسلامشهر  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی شیوع شناسی ناتوانی یادگیری خواندن، نوشتن و محاسبه ای در دانش آموزان پایه اول ابتدایی شهرستان اسلامشهر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن شیوع شناسی ناتوانی یادگیری خواندن، نوشتن و محاسبه ای در دانش آموزان پایه اول ابتدایی شهرستان اسلامشهر :

تعداد صفحات :۱۸

چکیده مقاله:

هدف از پژوهش حاضر شیوع شناسی ناتوانی یادگیری خواندن، نوشتن و محاسبه ای در دانش آموزان پایه اول ابتدایی شهرستان اسلامشهر بود. روش این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ نوع داده ها از نوع کمی و از نظر روش گردآوری داده ها از روش توصیفی و از نوع پیمایشی می باشد. جامعه آماری در این پژوهش تمامی دانش آموزان دختر و پسر پایه اول ابتدایی شهرستان اسلامشهر می باشند. نمونه گیری در این پژوهش به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای با توجه به وجود زیر گروه ها و نسبت نامساوی دانش آموزان دختر و پسر و با استفاده از فرمول کوکران برآورد شده است. اندازه نمونه به دست آمده معادل ۳۳۰ دانش آموز بوده است. در پژوهش حاضر از سه ابزار استفاده شد: آزمون آگاهی واج شناختی، آزمون اختلال نگارش و آزمون ریاضیات کی مت. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از شاخص های توصیفی و استنباطی استفاده شد. ضمن اینکه از آزمونهای خی دو جهت مقایسه فراوانی مشاهده شده و مورد انتظار استفاده گردید.یافته ها نشان می دهد ۷/۲ درصد دانش آموزان دچار اختلال خواندن هستند؛ معادل ۴/۵ درصد دچار اختلال نوشتن هستند؛ معادل ۴/۲ درصد دچار اختلال محاسبه ای هستند. نتایج اجرای آزمون خی دو در بررسی تفاوت شیوع اختلالات یادگیری در دو جنس، نشان می دهد که شیوع اختلال خواندن در پسران به طور معناداری بیشتر از دختران است و در دو نوع اختلال دیگر، تفاوت بین دختران و پسران معنادار نمی باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.