بررسی اثر بخشی آموزش رفتار درمانی شناختی مبتنی بر هیجان (ECBT) بر کاهش تعارضات والد – فرزند نوجوانان دختر دبیرستان های شهر اهواز
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی اثر بخشی آموزش رفتار درمانی شناختی مبتنی بر هیجان (ECBT) بر کاهش تعارضات والد – فرزند نوجوانان دختر دبیرستان های شهر اهواز دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی اثر بخشی آموزش رفتار درمانی شناختی مبتنی بر هیجان (ECBT) بر کاهش تعارضات والد – فرزند نوجوانان دختر دبیرستان های شهر اهواز کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی اثر بخشی آموزش رفتار درمانی شناختی مبتنی بر هیجان (ECBT) بر کاهش تعارضات والد – فرزند نوجوانان دختر دبیرستان های شهر اهواز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن بررسی اثر بخشی آموزش رفتار درمانی شناختی مبتنی بر هیجان (ECBT) بر کاهش تعارضات والد – فرزند نوجوانان دختر دبیرستان های شهر اهواز :
تعداد صفحات :۱۸
چکیده مقاله:
هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش رفتاردرمانی شناختی مبتنی بر هیجان بر تعارضات والد فرزند در نوجوانان دختر دبیرستان های شهر اهواز در سال ۹۵-۹۴ بود. این پژوهش از نوع آزمایشی و دارای پیش آزمون و پس آزمون با گروه گواه می باشد. جامعه آماری شامل تمامی دانشجویان دختر دبیرستان های شهر اهواز در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ بود. تعداد ۳۰ دانش آموز به شیوه نمونه گیری در دسترس انتخاب شده و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش (۱۵) و گواه ( ۱۵ نفر) گمارده شدند. آزمودنی های گروه آزمایش در ۸ جلسه یک ساعته آموزش گروهی به شیوه شناختی رفتاری مبتنی بر هیجان شرکت داده شدند؛ در حالی که آزمودنی های گروه گواه هیچ گونه مداخله ای دریافت نکردند. نتایج حاصل از پرسشنامه های تعارض والد- فرزند توسط آزمون های آماری توصیفی و استنباطی مانند تحلیل کوواریانس تحلیل گردید. نتایج حاصل از تحلیل کوواریانس نشان داد که آموزش رفتاردرمانی شناختی مبتنی بر هیجان به طور معنی داری با کاهش ابعاد تعارض والد فرزند شامل پرخاشگری کلامی و پرخاشگری فیزیکی و همچنین افزایش مهارت استدلال در ارتباط است (P<0/001) به علاوه شاخص اتا نشان داد که ۸۳ درصد از تغییرات صورت گرفته در ابعاد سه گانه تعارض ناشی از تاثیر مستقیم متغیر مستقل بوده است. یافته های این مطالعه نشان داد که آموزش به شیوه شناختی رفتاری مبتنی بر هیجان ممکن است به عنوان روشی موثر در کاهش تعارضات موجود در رابطه والدین و فرزندان نوجوان و بهبود مهارت های ارتباطی و هیجانی منجر شود.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.