اثربخشی درمان مبتنی بر ذهن آگاهی بر جهت گیری هدفی در دختران نوجوان


در حال بارگذاری
18 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثربخشی درمان مبتنی بر ذهن آگاهی بر جهت گیری هدفی در دختران نوجوان دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثربخشی درمان مبتنی بر ذهن آگاهی بر جهت گیری هدفی در دختران نوجوان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثربخشی درمان مبتنی بر ذهن آگاهی بر جهت گیری هدفی در دختران نوجوان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثربخشی درمان مبتنی بر ذهن آگاهی بر جهت گیری هدفی در دختران نوجوان :

تعداد صفحات :۱۲

چکیده مقاله:

امروزه عملکرد تحصیلی هم برای خانواده ها و دانش آموزان و هم برای جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین، شناخت جنبه های روانشناختی دانشآموزان و واکنشهای آنها در شرایط خاص می تواند به بهبود فرایند تعلیم و تربیت کمک کند. در این راستا، پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی درمان مبتنی بر ذهن آگاهی بر جهت گیری هدفی در دختران نوجوان انجام گردید. نظریه جهت گیری هدفی الگوی یکپارچه ای از باورها، اسناد و عواطف است که به رفتار تحصیلی فرد جهت می دهد. این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی و با استفاده از طرح پیشآزمون پسآزمون با گروه کنترل نابرابر است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانش اموزان دختر دوره دوم مقطع متوسطه مدرسه سما در شهر سبزوار تشکیل دادند(n=75) که با استفاده از روش در دسترس، تعداد ۲۴ نفر بعنوان نمونه آماری انتخاب شدند و به طور کاملا تصادفی در ۲ گروه ۱۲ نفره آزمایش و کنترل، قرار گرفتند. دادههای جمع آوری شده با استفاده از شاخصهای آماری توصیفی و تحلیل کوواریانس چندمتغیره و با کمک نرم افزار SPSS ، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های پژوهش نشان داد که درمان مبتنی بر ذهنآگاهی باعث بهبود جهتگیری هدفی در دانشآموزان میشود که در این بین تاثیر آن درایجاد انگیزه و علاقه در دانش آموزان، لذت بردن از یادگیری برای خود آن نه کسب پاداش، خود تنظیمی، انتخاب راهبردهای مناسب برای حل مشکل، افزایش ذهن آگاهی در دامنه فعالیت های روزانه زندگی و کاهش فشار روانی در دانش آموزان، مشاهده گردید. در مجموع نتیجه شد که درمان مبتنی بر ذهن آگاهی به طور معناداری باعث بهبود جهت گیری هدفی دانش آموزان میشود که در این بین، جهت گیری عملکرد مدار گرایشی و مهارت مدار گرایشی افزایش معنادار داشتند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.