اثربخشی آموزش رفتاری شناختی مثبت نگر بر انعطاف پذیری شناختی مادران کودکان مبتلا به اختلال کاستی توجه بیش فعالی


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثربخشی آموزش رفتاری شناختی مثبت نگر بر انعطاف پذیری شناختی مادران کودکان مبتلا به اختلال کاستی توجه بیش فعالی دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثربخشی آموزش رفتاری شناختی مثبت نگر بر انعطاف پذیری شناختی مادران کودکان مبتلا به اختلال کاستی توجه بیش فعالی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثربخشی آموزش رفتاری شناختی مثبت نگر بر انعطاف پذیری شناختی مادران کودکان مبتلا به اختلال کاستی توجه بیش فعالی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثربخشی آموزش رفتاری شناختی مثبت نگر بر انعطاف پذیری شناختی مادران کودکان مبتلا به اختلال کاستی توجه بیش فعالی :

تعداد صفحات :۱۳

چکیده مقاله:

پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی آموزش مبتنی بر رویکرد رفتاری- شناختی مثبت نگر بر انعطاف پذیری شناختی مادران کودکان پسر دبستانی مبتلا به اختلال کاستی توجه/ بیش فعالی شهر اصفهان صورت گرفت. روش پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری شامل کلیهی مادران کودکان پسر دبستانی مبتلا به اختلال کاستی توجه/ بیش فعالی شهر اصفهان بود. نمونهی پژوهش شامل ۴۲نفر از مادران دانش آموزان پسر پایه چهارم و پنجم ابندایی مبتلا به اختلال کاستی توجه/ بیش فعالی شهر اصفهان در سال ۱۳۹۴ بود که به صورت خوشه ای چند مرحله ای از بین دبستانهای شهر اصفهان انتخاب و پس از پر کردن پرسشنامه کانرز (گویتی، کانرز و والریچ، ۱۹۷۸ (با توجه به حد نصاب نمره، در دو گروه آزمایش و کنترل گمارده شدند(۲۱ نفر در گروه آزمایش و ۲۱نفر در گروه گواه). سپس گروه آزمایش به مدت ۱۲جلسه، دو جلسه در هفته به مدت ۲ ماه تحت آموزش برنامه رفتاردرمانی شناختی مثبت نگر قرار گرفت، در حالی که گروه گواه هیچ گونه آموزشی دریافت نکرد. شرکت کنندگان، پرسشنامه انعطاف پذیری شناختی(دنیس و وندروال، ۲۰۱۰ (را تکمیل کردند. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از روش آماری تحلیل کواریانس استفاده شد. یافته های حاصل از تحلیل کواریانس نشان داد که میانگین نمرات در دو گروه، بعد از برنامهی آموزش، دارای تفاوت معناداری در انعطاف پذیری شناختی شده است. در نتیجه، برنامه رفتاردرمانی شناختی مثبت نگر توانسته است انعطاف پذیری شناختی را در مادران کودکان پسر دبستانی مبتلا به اختلال کاستی توجه/ بیش فعالی ارتقا دهد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.