تبیین چارچوبی برای ارزیابی تجاری سازی محصولات شرکت های دانش بنیان استان گیلان با استفاده از تحلیل شبکه فازی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
تبیین چارچوبی برای ارزیابی تجاری سازی محصولات شرکت های دانش بنیان استان گیلان با استفاده از تحلیل شبکه فازی دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد تبیین چارچوبی برای ارزیابی تجاری سازی محصولات شرکت های دانش بنیان استان گیلان با استفاده از تحلیل شبکه فازی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تبیین چارچوبی برای ارزیابی تجاری سازی محصولات شرکت های دانش بنیان استان گیلان با استفاده از تحلیل شبکه فازی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن تبیین چارچوبی برای ارزیابی تجاری سازی محصولات شرکت های دانش بنیان استان گیلان با استفاده از تحلیل شبکه فازی :
تعداد صفحات :۲۵
چکیده مقاله:
بدون تردید مرحله ی انتقال یافته های علمی به عرصه ی بازار و تولید محصول، اهمیتی بسزایی در مرحله ی نوآوری کارا دارد که با عنوان انتقال فناوری از تحقیقات به تولید یا همان تجاری سازی شناخته می شود. در واقع تجاری سازی را فرایند انتقال دانش و فناوری از مراکز تحقیقاتی به صنایع موجود یا کسب و کار های جدید می نامند.به نوعی از تجاری سازی نتایج تحقیقات داخلی کشور های صنعتی به عنوان یکی از دلایل اصلی سرعت پیشرفت توسعه آن کشور ها نام می برند. عدم توانایی لازم جهت تجاری سازی و پیاده سازی دستاورد های پژوهشی در محصولات و فرآیند های جدید و عرضه ی آن ها به بازار یکی از نقاط ضعف عمده کشور های در حال توسعه در فرآیند صنعتی شدن شناسایی شده است.می توان ادعا کرد که هیچ ساختار و استراتژی عمومی و قطعی در این زمینه وجود ندارد. فرایند تجاری سازی فناوری های جدید، فرایندی پیچیده، نامنظم و تصادفی است و برای هر فناوری جدید مشکلات و ویژگی های خاص خود را دارد.همچنین در سال های اخیر شرکت های دانش بنیان در توسعه ی اقتصادی کشور ها به عنوان موتور رشد اقتصادی شناخته شده اند. بحث اصلی شرکت های دانش بیان بجز تامین مسایل مالی به دلیل جوان بودن بحث نداشتن تجربه ،دسترسی نداشتن به بازار مناسب برای در اختیار قرار دادن محصولات خود و غیره می باشد. به همین دلیل تجاری سازی نقش بسیار مهمی در پویایی اقتصادی شرکت های دانش بنیان در بازار های رقابتی دارد زیرا داشتن استراتژی مناسب برای تجاری سازی آنان را قادر می سازد تا خود را به صورت بهتری به بازار معرفی کنند و بازار فروش محصولات خود را گسترش دهند و باعث این می شود که همگام با بازار رقابتی حرکت کنند و این مساله بقای شرکت های دانش بنیان را به همراه دارد. این مساله مارا به این فکر واداشت که در پژوهش حاضر چارچوبی در راستای دستیابی به عوامل موثر در تجاری سازی محصولات در شرکت های دانش بنیان در مراکز رشد استان گیلان و ارزیابی آنان ارایه دهیم تا واحد های فعال بتوانند با بهره گیری از این چارچوب ،مسیر خود را برای تجاری سازی موفق هموار سازند برای این منظور ضمن مروری جامع بر ادبیات موضوع مرتبط با پژوهش حاضر از نظرات تعداد ۱۲ نفر از کارشناسان و خبرگان استفاده شده است در نتیجه به شناسایی عوامل موثری همچون عوامل مدیریتی (ریسک پذیری مدیریت، تعهد مدیریت ،تخصص مدیریت)،عوامل تکنولوژیکی (تکنولوژی بازار محور،تکنولوژی نوآورانه به موقع،ظرفیت تحقیق و توسعه)، عوامل بازاریابی (استراتژی رقابتی،سیاست قیمت گذاری،تبلیغات،نیاز مشتری) و عوامل محیطی (حمایت های دولت، قوانین اداری و قانونی،قوانین دولتی) بدست امد و در ادامه به منظور اولویت بندی این عوامل موثر با استفاده از روش تحلیل شبکه فازی پرداختیم در نهایت نتایج پژوهش نشان می دهد، عوامل تکنولوژیکی از دید خبرگان بالاترین درجهی اهمیت را از بین عوامل شناسایی شده در شرکت های دانش بنیان در استان گیلان کسب نموده اند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.