بررسی تاثیر عوامل فرهنگی بر قصد کارآفرینانه دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی تاثیر عوامل فرهنگی بر قصد کارآفرینانه دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی تاثیر عوامل فرهنگی بر قصد کارآفرینانه دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تاثیر عوامل فرهنگی بر قصد کارآفرینانه دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن بررسی تاثیر عوامل فرهنگی بر قصد کارآفرینانه دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان :
تعداد صفحات :۱۷
چکیده مقاله:
کارآفرینی، راهکاری مناسب برای دستیابی به توسعه اقتصادی و ایجاد فرصت های شغلی به شمار می رود. قصد کارآفرینی نیز پیش درآمد رفتار کارآفرینانه است. پژوهش های فراوانی در رابطه با عوامل تاثیرگذار بر قصد کارآفرینی دانشجویان که باعث تشویق آنها به راه اندازی کسب وکار جدید می شود صورت گرفته است. ازجمله عوامل مهم موثر بر قصدکارآفرینی، عوامل فرهنگی(خودپنداره مستقل و وابسته) می باشند که در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرند. جامعه آماری موردنظر نیز دانشجویان دانشکده های کشاورزی، هنر، ادبیات، اقتصاد و علوم اجتماعی و علوم پایه هستند، که براساس آمار تعداد ۱۸۲۰ نفر دانشجو در دانشکده های مذکور در نیمسال اول تحصیلی ۹۴-۹۵ مشغول به تحصیل هستند. ابزار جمع آوری داده هاپرسش نامه استاندارد پرسشنامه استاندارد لینن و چن و از پرسشنامه استاندارد عوامل فرهنگی سینگلیس( ۱۹۹۴) استفاده شده است. متغیرهای مستقل (نگرش نسبت به کارآفرینی، هنجارهای ذهنی، کنترل رفتار درک شده، خودپنداره مستقل و وابسته) بر متغیر وابسته (قصد کارآفرینانه) آزموده شد. نتایج نشان می دهد که تنها بین نگرش نسبت به کارآفرینی، هنجارهای ذهنی و کنترل رفتاری درک شده با قصد کارآفرینانه رابطه وجود دارد و متغیرهای خودپنداره مستقل و خودپنداره وابسته هیچ تاثیر مستقیمی بر قصد کارآفرینانه ندارند. به طور کلی، نتایج بدست آمده بیانگر آن بود که متغیرهای مستقل می توانند ۷۳ درصد از واریانس قصد کارآفرینانه را تبیین کنند. نتایج همچنین نشان داد که خودپنداره مستقل و خودپنداره وابسته تاثیر مثبتی بر نگرش نسبت به کارآفرینی، هنجارهای ذهنی و کنترل رفتاری درک شده دارند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.