تعیین و اولویت بندی عوامل و شاخص های موثر بر توسعه صادرات در مناطق آزادتجاری ایران


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تعیین و اولویت بندی عوامل و شاخص های موثر بر توسعه صادرات در مناطق آزادتجاری ایران دارای ۳۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تعیین و اولویت بندی عوامل و شاخص های موثر بر توسعه صادرات در مناطق آزادتجاری ایران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تعیین و اولویت بندی عوامل و شاخص های موثر بر توسعه صادرات در مناطق آزادتجاری ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تعیین و اولویت بندی عوامل و شاخص های موثر بر توسعه صادرات در مناطق آزادتجاری ایران :

تعداد صفحات :۳۳

چکیده مقاله:

هدف از انجام این مطالعه تعیین و اولویت بندی عوامل اصلی و فرعی و شاخص های موثر بر توسعه صادرات در مناطق آزاد کشور میباشد. این پژوهش درصدد تعیین اولویت بندی عوامل تاثیرگذار و شاخص های مربوط به هریک از عواملاستخراج شده بر توسعه صادرات و بررسی عملکرد صادراتی بنگاه های صادرکننده در مناطق آزاد تجاری ایران است. در این پژوهش برای شناسایی و استخراج عوامل موثر بر توسعه صادرات در مناطق آزاد تجاری از رویکرد ترکیبی –اکتشافی استفاده شد. پس از مصاحبه عمیق با ۱۴ نفر از خبرگان صادرات در مناطق آزاد تجاری و به کارگیری فنتحلیل محتوا کیفی و استفاده از فنون کدگذاری باز و محوری، تعداد ۷۹ شاخص در ۸ عامل فرعی و ۲ عامل اصلی موثر بر توسعه صادرات در مناطق آزاد ایران استخراج و گزارش گردید. سپس پرسشنامه طراحی و از لحاظ روایی وپایایی از طریق تکنیکهای آماری مورد تایید قرار گرفت. پرسشنامه نهایی در اختیار ۲۱۰ بنگاه اقتصادی فعال در این مناطق قرار گرفت. در ادامه به منظور اولویتبندی رتبههای هریک از ابعاد اصلی و فرعی و شاخص های استخراجیپژوهش از آزمون فریدمن بهره گرفته شده است. برای بررسی و تحلیل دادهها و به کارگیری تحلیلهای آماری از نرم-افزارهای ۲۲ Spss و Lisrel8.54 استفاده گردید. لذا محقق به یک الگوی نظری آزمون شده با ویژگی های خاصمناطق آزاد ایران دست یافت. در این تحقیق به عواملی ازجمله ویژگی های محیط خرد، ویژگی های محیط کلان، ساختارصادراتی مناطق آزاد تجاری، منابع، قابلیت های سازمانی، قابلیتها و شایستگیهای مدیریت، راهبرد رقابتی و راهبرد- های بازاریابی صادراتی، ارزش صادراتی، رشد حجم صادراتی و سهم بازار صادراتی در دو عامل اصلی محیط و شرکت توجه شده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.