مدیریت استراتژیک دانش و رابطه آن با انگیزه کارکنان در سازمان


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مدیریت استراتژیک دانش و رابطه آن با انگیزه کارکنان در سازمان دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مدیریت استراتژیک دانش و رابطه آن با انگیزه کارکنان در سازمان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مدیریت استراتژیک دانش و رابطه آن با انگیزه کارکنان در سازمان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مدیریت استراتژیک دانش و رابطه آن با انگیزه کارکنان در سازمان :

تعداد صفحات :۱۲

چکیده مقاله:

از دهه ۱۹۷۰ میلادی با پیشرفت سریع فناوری های برتر در جهان، به ویژه در زمینه های ارتباطات و رایانه، الگوی رشداقتصادی جهان به طور اساسی تغییر کرد و به دنبال آن، از دهه ۱۹۹۰ میلادی دانش به عنوان مهم ترین سرمایه جایگزینسرمایه های پولی و فیزیکی شد (etal., 2004 & Chen). امروزه دانش سازمان بعنوان یک منبع ناملموس بسیار ارزشمندبرای کسب برتری رقابتی شناخته شده است وسازمان ها به مدیریت چنین دارایی نامحسوسی جهت بدست آوردن و حفظمزیت رقابتی سازمانی توجه بسیاری داشته اند. از آنجاییکه سرمایه های سازمانی بطور عمده در اذهان افراد نهفته است، ایندانش حیاتی و مهم در اختیار سازمان قرار می گیرد که کارکنان تمایل به همکاری و اشتراک دانش داشته باشند وافزون بر آنتمهیدات وسازوکارهای موثری نیز توسط سازمان در این رابطه فراهم شده باشد. باتغییر شغل وپست سازمانی، همچنینبازنشستگی برخی از کارکنان، دانش ارزشمندی که حاصل سال ها تجربه کاری بوده به سادگی از بین خواهد رفت وسازمانتوانایی استفاده از آن را در صورت عدم بکارگیری شیوه های موثر اشتراک دانش نخواهد داشت. از دیدگاه نوناکا وتاکه اوچی(۱۳۸۵) چنانچه دانش فردی با دیگران به اشتراک گذاشته نشود تاثیری بر رشد و گسترش دانش موجود در سازمان نخواهد داشت. به واقع چالشی که اکنون سازمان ها با آن مواجه است تلاش در جهت به چنگ آوری دانشی است که به برتری رقابتی،قدرت خلاقیت ونوآوری و یادگیری سازمانی را در آن ها تقویت وبرغنای دانش سازمانی بیفزاید. این امر نیز بوسیله ی ایجادفرصت هایی در راستای به اشتراک گذاری دانش فراهم خواهد شد. بنابراین با توجه به اهمیت اشتراک دانش، سازمان ها بایداین فرایند را تقویت و کارکنان خود را به این امر تشویق کنند. در این رابطه می توان به تیوری عملکردمعقول اشارهکرد. براساس این تیوری تمایل افراد برای انجام یک رفتار براساس گرایش آن ها نسبت به آن رفتار تعیین میشود. بنابراین، افرادوقتی رفتاری را انجام می دهند که نسبت به آن گرایش مثبتی داشته باشند و بالعکس.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.