مقاله مهارت تفکر انتقادی دانشجویان فنی- مهندسی و علوم انسانی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله مهارت تفکر انتقادی دانشجویان فنی- مهندسی و علوم انسانی دارای ۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله مهارت تفکر انتقادی دانشجویان فنی- مهندسی و علوم انسانی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مهارت تفکر انتقادی دانشجویان فنی- مهندسی و علوم انسانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله مهارت تفکر انتقادی دانشجویان فنی- مهندسی و علوم انسانی :
مقاله مهارت تفکر انتقادی دانشجویان فنی- مهندسی و علوم انسانی که چکیدهی آن در زیر آورده شده است، در بهار ۱۳۸۸ در راهبردهای آموزش از صفحه ۱۹ تا ۲۳ منتشر شده است.
نام: مهارت تفکر انتقادی دانشجویان فنی- مهندسی و علوم انسانی
این مقاله دارای ۵ صفحه میباشد، که برای تهیهی آن میتوانید بر روی گزینهی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله تفکر
مقاله مهارت های تفکر انتقادی
مقاله فنی مهندسی
مقاله علوم انسانی
چکیده و خلاصهای از مقاله:
اهداف: هدف غایی نظام تعلیم و تربیت، پرورش انسان هایی متفکر و تفکر انتقادی، یکی از شاخص ترین انواع تفکر است. هدف این مطالعه بررسی و مقایسه مهارت های تفکر انتقادی دانشجویان دانشکده های فنی- مهندسی و علوم انسانی دانشگاه شیراز در سال ۱۳۸۷ بود.
روش ها. این پژوهش از نوع توصیفی است و با روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی روی ۲۰۰ نفر از اعضای جامعه مورد نظر انجام شد. ابزار این پژوهش آزمون فرم “ب” مهارت های تفکر انتقادی کالیفرنیا بود. روش تجزیه و تحلیل داده ها شامل دو بخش توصیفی و استنباطی بود و در بخش آمار استنباطی از روش تحلیل واریانس یک طرفه استفاده شد.
یافته ها: میانگین مهارت ارزشیابی در گروه فنی- مهندسی ۲۲۸۸ و در گروه علوم انسانی ۲۰۱۳ به دست آمد. میانگین مهارت تحلیل، در گروه فنی- مهندسی ۳۰۷۳ و در گروه علوم انسانی ۲۴۴۹ بود و مهارت استنباط، در گروه فنی، مهندسی ۲۵۷۱ و در گروه علوم انسانی ۲۱۳۹ به دست آمد.
نتیجه گیری: مهارت های تفکر انتقادی در کل در هر دو گروه مورد مطالعه پایین، اما در دانشجویان فنی، مهندسی از علوم انسانی بیشتر است. علیرغم تفاوت هایی که وجود دارد، به کارگیری الگوها و روش های آموزشی متناسب با موضوعات درسی برای پرورش این مهارت ها پیشنهاد می شود.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.