تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پایه ششم دبستان سال تحصیلی ( ۹۵-۹۴) براساس شاخص(مولفه) های چندفرهنگی مستخرج از اسناد بالادستی


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پایه ششم دبستان سال تحصیلی ( ۹۵-۹۴) براساس شاخص(مولفه) های چندفرهنگی مستخرج از اسناد بالادستی دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پایه ششم دبستان سال تحصیلی ( ۹۵-۹۴) براساس شاخص(مولفه) های چندفرهنگی مستخرج از اسناد بالادستی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پایه ششم دبستان سال تحصیلی ( ۹۵-۹۴) براساس شاخص(مولفه) های چندفرهنگی مستخرج از اسناد بالادستی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پایه ششم دبستان سال تحصیلی ( ۹۵-۹۴) براساس شاخص(مولفه) های چندفرهنگی مستخرج از اسناد بالادستی :

تعداد صفحات :۲۲

چکیده مقاله:

این پژوهش به تحلیل محتوا، تصاویر و تکالیف کتاب مطالعات اجتماعی پایه ششم ابتدایی سال (۹۴-۹۵)تبراساس شاخصهای چندفرهنگی مستخرج از اسناد بالادستی پرداخته است.تروش تحقیق مورد استفاده توصیفی از نوع تحلیل محتوای کمی است.جامعه آماری دو گروه می باشندالف.اسناد بالادستی.ب.کتاب درسی مطالعات اجتماعی پایه ششم.نمونه شامل(قانون اساسی، سند چشم انداز توسعه ایران، برنامه پنجم توسعه ایران، مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و فلسفه تربیت رسمی و عمومی ایران)تو کل کتاب مطالعات اجتماعی می باشد.به منظور انجام تحقیق، ابتدا شاخصهای چندفرهنگی از اسناد بالادست استخراج، سپس بر اساس آنها و ادبیات تحقیق کاربرگ تحلیل محتوا تدوین و به تحلیل کتاب پرداخته شد. جهت تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از روشهای آمار توصیفی از قبیل(جدول، نمودار، فراوانی و درصد فراوانی)استفاده شد.نتایج تحقیق حاکی از توجه نسبتا زیاد کتاب(۳۸۲ فراوانی)به بحث چندفرهنگی است اما نوعی عدم توازن درتوزیع و پرداختن به شاخصهای چندفرهنگی در فصلهای کتاب وجود دارد.همچنین میزان توجه کتاب به شاخصهای مختلف چندفرهنگی با نوعی سوگیری یا تغافل یا سهل انگاری همراه است، طوری که به برخی شاخصها اصلا توجهی نشد که این کم توجهی و عدم توجه به برخی شاخصها علی رغم تاکید اسناد بالا دست، نشان از ضعف کتاب در انطباق با اسناد بالادست می باشد.تدر پایان پیشنهاداتی ارایه شد از جملهتوجه بیش تر به مفاهیمی نظیر زبان، گویش و ادبیات اقوام مختلف و اضافه کردن تصاویر مربوط به برخی اقوام که در کتاب به آنها اشاره نشده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.