بررسی جامعهشناختی تاثیرات مدارس تیزهوشان بر مهارتهای اجتماعی دانشآموزان مقطع متوسطه شهر یاسوج


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی جامعهشناختی تاثیرات مدارس تیزهوشان بر مهارتهای اجتماعی دانشآموزان مقطع متوسطه شهر یاسوج دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی جامعهشناختی تاثیرات مدارس تیزهوشان بر مهارتهای اجتماعی دانشآموزان مقطع متوسطه شهر یاسوج  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی جامعهشناختی تاثیرات مدارس تیزهوشان بر مهارتهای اجتماعی دانشآموزان مقطع متوسطه شهر یاسوج،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی جامعهشناختی تاثیرات مدارس تیزهوشان بر مهارتهای اجتماعی دانشآموزان مقطع متوسطه شهر یاسوج :

تعداد صفحات :۱۶

چکیده مقاله:

هدف این تحقیق بررسی جامعهشناختی تاثیر مدارس تیزهوشان بر مهارتهایی اجتماعی دانشآموزان مقطع متوسطه شهر یاسوج می باشد. روش تحقیق از نوع پیمایشی است و از پرسشنامه جهت گردآوری دادهها استفاده شده است. به منظور سنجش پایایی پرسشنامه از آلفای کرونباخ استفاده شده است، که مقدار بالای آلفا (۹۰۱/۰(و عدم ناهماهنگی در بین آیتمها، دلیلی برمناسب بودن پرسشنامه است . جامعه آماری شامل کلیه دانشآموزان دورههای متوسطه اول و متوسطه دوم شهر یاسوج میباشد که بالغ بر ۹۵۵ نفر ( ۴۶۷ نفر پسر و ۴۸۸ نفر دختر) میباشند و بر اساس فرمول کوکران حجم نمونه این تحقیق ۲۷۴ نفر شد و نمونههای پژوهش با استفاده از شیوهی خوشه ای انتخاب شدهاند. تجزیه و تحلیل دادهها به وسیله نرم افزار SPSS21 و از آزمونهای تی دو گروه مستقل و آزمون T تک نمونه ای صورت گرفته است. نتایج تحقیق بیانگر این است که مدارس تیزهوشان بر مهارتهای اجتماعی (مهارت همدلی، مهارت مسیولیتپذیری، مهارت وفاق اجتماعی و مهارت دوستیابی) اثرگذار بوده و میزان مهارتهای اجتماعی دانشآموزان مدارس تیزهوشان شهر یاسوج بیش از حد متوسط و بالا برآورد گردیده است.و میزان تاثیرگذاری مدارس تیزهوشان بر مهارتهای اجتماعی دانش آموزان دختر و پسر متفاوت است به نوعی که بین جنسیت و مهارت مسیولیتپذیری رابطه معناداری وج ود دارد، اما بین جنسیت و مهارت های همدلی، وفاق اجتماعی و دوستیابی رابطه معناداری وجود ندارد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.