تاثیر آموزش ذهن آگاهی بر باورهای غیر منطقی دختران نوجوان مضطرب شهر سبزوار
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
تاثیر آموزش ذهن آگاهی بر باورهای غیر منطقی دختران نوجوان مضطرب شهر سبزوار دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد تاثیر آموزش ذهن آگاهی بر باورهای غیر منطقی دختران نوجوان مضطرب شهر سبزوار کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر آموزش ذهن آگاهی بر باورهای غیر منطقی دختران نوجوان مضطرب شهر سبزوار،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن تاثیر آموزش ذهن آگاهی بر باورهای غیر منطقی دختران نوجوان مضطرب شهر سبزوار :
تعداد صفحات :۱۰
چکیده مقاله:
تحقیات نشان داده است نوجوانی دوره پیچیده ای از رشد انسان است که بطور گسترده بر رشد جسمانی، فیزیولوژیکی و روان شناختی تاثیر می گذارد. نوجوانان بحران هویت را تجربه می کنند و تغییرات قابل ملاحظه ای در مفهوم خود و باورهای آنان صورت می گیرد.هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر آموزش ذهن آگاهی بر باورهای غیر منطقی دختران نوجوان مضطرب است.این تحقیق از نوع تحقیق های نیمه تجربی (طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل) است. جامعه آماری این تحقیق بر اساس جدول مورگان شامل ۳۱۲ نفر از دانش آموزان دختر نوجوان مضطرب پایه دوم دبیرستان شهر سبزوار بود. برای این منظور ابتدا پرسشنامه اضطراب برگر در بین ۳۱۲ دختر نوجوان توزیع شده و از بین آن ها ۴۰ نفر که نمره بالایی از پرسشنامه اضطراب برگر کسب کردند. به عنوان نمونه انتخاب شدند و به طور تصادفی ۲۰ نفر از آنها در گروه آزمایش و ۲۰ نفر از آنها در گروه کنترل جایگزین شدند. سپس گروه آزمایش ۸ جلسه ۹۰ دقیقه ای آموزش ذهن آگاهی را به صورت گروهی، هفته ای یک بار همراه با تمرینات و تکالیف روزانه دریافت کرد و گروه کنترل هیج گونه مداخله ای دریافت نکرد. ابزار مادر این پژوهشی پرسشنامه باورهای غیرمنطقی جونز (۱۹۶۸) بود. داده ها بر اساسی آزمون tگروه های مستقل و با استفاده از نرم افزار SPSS تحلیل شدند. نتایج تحقیق نشان داد که آموزش ذهن آگاهی بر باورهای غیر منطقی دختران نوجوان مضطرب (۰/۰۵ > P) موثر بوده است و میتوان ازاین روش آموزشی به عنوان یک درمان غیر دارویی برای کاهش باورهای غیر منطقی کمک گرفت.واژگان کلیدی:
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.