تحلیل زیباشناسانه تزیینات و کاشیکاری مسجد جامع ورامین و امامزاده یحیی ورامین


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحلیل زیباشناسانه تزیینات و کاشیکاری مسجد جامع ورامین و امامزاده یحیی ورامین دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحلیل زیباشناسانه تزیینات و کاشیکاری مسجد جامع ورامین و امامزاده یحیی ورامین  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحلیل زیباشناسانه تزیینات و کاشیکاری مسجد جامع ورامین و امامزاده یحیی ورامین،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحلیل زیباشناسانه تزیینات و کاشیکاری مسجد جامع ورامین و امامزاده یحیی ورامین :

تعداد صفحات :۱۲

چکیده مقاله:

در سرزمین های اسلامی به طور عام و در ایران به طور خاص، مسجد یکی از فضاهای مهم معماری است که علاوه بر کارکرد مذهبی، پیوسته نقش اجتماعی و سیاسی نیز داشته و به اعتبار همین نقش، معماران و دیگر هنرمندانی که هنرشان مکمل هنر معماری است، در تمام دوره ها تلاش گسترده ای را صرف زیباسازی فضای مساجد کرده اند و به این جهت، در مساجد هر کدام از دوره های تاریخی اوج معماری و هنر آن دوره به چشم می خورد. مساجد جامع به دلیل وسعتی که دارند از نظر ابداعات و ابتکارات هنری در بین مساجد ایرانی انگشت نما هستند. در دوره اسلامی معماری آرامگاهی در ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است. این در حالی است که جامعه نخستین اسلامی احداث بنای یادبود را بر محل دفن، شایسته نمی دانست و برآن بود تا حیات مادی انسان را بر جهان خاکی به سادگی پایان بخشد. پس از چندی آن سادگی پیشین از میان رفت و به تدریج بناهای یادبود بر فراز قبه بزرگان دین و خلفا شکل گرفت. در ایران به خاطر گرایش های شیعی، ساخت این نوع بناها نسبت به دیگر کشورهای اسلامی بیشتر مشهود است. غالب بناهای آرامگاهی به استناد شکل ظاهریشان که دارای قبه یا گنبد است در اشاره به مفهوم دینی و مذهبی شان امام زاده نام گرفته اند. در این مقاله تلاش شده است تا ضمن معرفی این بناها عناصر تزیینی آنها، معرفی و مورد مقایسه قرار گیرد. روش پژوهش حاضر، روش میدانی و کتابخانه است. به این ترتیب که ابتدا با مستندات تصویری تهیه شده از بنا، آرایه های تزیینی آن از حیث محتوایی و گرافیکی با نگاهی تطبیقی مورد بررسی قرار گرفته است، تا علاوه بر مستندنگاری و حفظ این آثار ارزشمند، گامی برای شناخت و پیوند هنر معاصر با هنرهای سنتی برداشته شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.