تاثیرات طراحی فضاهای تجاری بر تعاملات و ارتباطات اجتماعی و شکل گیری خاطرات جمعی. ( مطالعه موردی: پاساژ نور زنجان)


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیرات طراحی فضاهای تجاری بر تعاملات و ارتباطات اجتماعی و شکل گیری خاطرات جمعی. ( مطالعه موردی: پاساژ نور زنجان) دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیرات طراحی فضاهای تجاری بر تعاملات و ارتباطات اجتماعی و شکل گیری خاطرات جمعی. ( مطالعه موردی: پاساژ نور زنجان)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیرات طراحی فضاهای تجاری بر تعاملات و ارتباطات اجتماعی و شکل گیری خاطرات جمعی. ( مطالعه موردی: پاساژ نور زنجان)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیرات طراحی فضاهای تجاری بر تعاملات و ارتباطات اجتماعی و شکل گیری خاطرات جمعی. ( مطالعه موردی: پاساژ نور زنجان) :

تعداد صفحات :۹

چکیده مقاله:

پیدایش معماری مدرن و بالا رفتن تکنولوژی ساخت در شهرهای کشورهای در حال توسعه سبب ظهور تغییر در برخی از ساختارهای اجتماعی در آن جوامع شده است. در کشور ایران با بالا رفتن ارتفاع ساختمان ها، تغییر خط آسمان، تغییر کاربری های تجاری، تراکم جمعیت و سایر عوامل دلیل بر کاهش تعاملات و ارتباطات اجتماعی در میان انسان ها شده است. طراح فضای تجاری همواره باید به دنبال ایجاد زمینه ای برای گفتگو و دیدارهای چهره به چهره باشد تا بتواند این امر را امکان پذیر کند و تعاملات و ارتباطات مردمی را افزایش دهد. مقاله حاضر به دنبال افزایش تعاملات اجتماعی است، تعاملی که سبب افزایش مشارکت های اجتماعی و فرهنگی، ارتقاء حس امید به زندگی، ارتقاء سرزندگی، بالا بردن حس اعتماد افراد به یکدیگر و در نهایت افزایش روحیه زندگی و کاهش جرم خیزی و افسردگی است، این مهم هدف معماری در طراحی فضاهای تجاری بوده است. یکی دیگر از اهداف طراحی فضاهای تجاری شکل گیری و انتقال خاطرات جمعی است. مطالعه موردی در این پژوهش پاساژ نور شهر زنجان می باشد که سعی بر آن بوده است تا نشان داده شود این بنا که در دوره مدرن ساخته شده تا چه حد توانسته در بالا بردن تعاملات و ارتباطات اجتماعی تاثیر گذار باشد. تعاملاتی که با طراحی فضاهای جمعی توانسته، در شکل گیری خاطرات افراد موثر باشد. روش تحقیق بصورت میدانی با روش های مشاهده تصادفی از مراجعه کنندگان به پاساژ مذکور می باشد. بر اساس نتایج بدست آمده به میزان تاثیر این پاساژ در افزایش تعاملات و ارتباطات اجتماعی پرداخته شده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.