تاثیر ارزشیابی توصیفی بر مهارت های خواندن و نوشتن دانش آموزان پایه سوم ابتدایی


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر ارزشیابی توصیفی بر مهارت های خواندن و نوشتن دانش آموزان پایه سوم ابتدایی دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر ارزشیابی توصیفی بر مهارت های خواندن و نوشتن دانش آموزان پایه سوم ابتدایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر ارزشیابی توصیفی بر مهارت های خواندن و نوشتن دانش آموزان پایه سوم ابتدایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر ارزشیابی توصیفی بر مهارت های خواندن و نوشتن دانش آموزان پایه سوم ابتدایی :

تعداد صفحات :۲۵

چکیده مقاله:

پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر ارزشیابی توصیفی بر مهارت های خواندن و نوشتن دانش آموزان پایه سوم ابتدایی شهرستان اسلام آباد غرب در سال تحصیلی ۱۳۹۶- ۱۳۹۵ اجرا شد . روش پژوهش شبه تجربی با طرح پیش آزمون – پس آزمون بوده است . جامعه آماری این پژوهش همه دانش آموزان پایه سوم ابتدایی شهرستان اسلام آباد غرب در سال تحصیلی ۱۳۹۵/۱۳۹۶ را در بر می گیرد و حجم نمونه ۸۰ نفر از دانش آموزان مدارس این شهرستان است . از کلاس های موجود ۴ کلاس انتخاب شدند . سپس به طور تصادفی ۲ کلاس از مدارسی که طرح ارزشیابی توصیفی در آنها اجرا می شد، برای طرح آزمایشی (طرح توصیفی) و ۲ کلاس از مدارسی که از آنها خواسته شد برای چندهفته طرح ارزشیابی سنتی را اجرا کنند برای طرح گواه (طرح ارزشیابی سنتی) انتخاب شدند. معلمان کلاس هایی که به عنوان گروه آزمایشی انتخاب شدند، به طور ویژه توسط پژوهشگر برای اجرای صحیح طرح آموزش دیده و به ترتیب توسط پژوهشگر مورد نظارت و راهنمایی لازم قرار می گرفتند. برای سنجش مهارت خواندن دانش آموزان مورد پژوهش آزمون تشخیص سطح خواندن اصفهان که توسط دکتر محمدرضا عابدی و مرضیه عزیزیان تهیه و هنجاریابی شده، مورد استفاده قرار گرفت و برای سنجش مهارت نوشتن دانش آموزان از آزمون نوشتاری محقق ساخته استفاده شد که روایی صوری آزمون نوشتن، توسط نظر سنجی از معلمان دوره ابتدایی و کارشناسان گروه های آموزشی استان به دست آمد و با انجام اصلاحات، مورد تایید قرار گرفت. ضریب کل بازآزمایی آزمون مهارت خواندن ۰/۷۸ و ضریب کل بازآزمایی آزمون مهارت نوشتن ۰/۷۳ به دست آمد جهت آزمایش فرضیه های تحقیق و بررسی تاثیرات پیش آزمون- پس آزمون، از روش آماری تحلیل کوواریانس استفاده شده است. نتایج پژوهش حاکی از تاثیرمعنادار ارزشیابی توصیفی بر دو مهارت خواندن و نوشتن دانش آموزان بوده است. از نتایج دیگر پژوهش، توانایی بیشتر مهارت خواندن درگروه توصیفی نسبت به گروه سنتی و توانایی بیشتر مهارت نوشتن گروه توصیفی نسبت به گروه سنتی بوده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.