تحلیل رفتار رایدهندگی کاربران تلگرام در انتخابات مجلس دهم (مطالعه موردی: دانشجویان شهر رشت)


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
9 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحلیل رفتار رایدهندگی کاربران تلگرام در انتخابات مجلس دهم (مطالعه موردی: دانشجویان شهر رشت) دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحلیل رفتار رایدهندگی کاربران تلگرام در انتخابات مجلس دهم (مطالعه موردی: دانشجویان شهر رشت)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحلیل رفتار رایدهندگی کاربران تلگرام در انتخابات مجلس دهم (مطالعه موردی: دانشجویان شهر رشت)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحلیل رفتار رایدهندگی کاربران تلگرام در انتخابات مجلس دهم (مطالعه موردی: دانشجویان شهر رشت) :

تعداد صفحات :۱۴

چکیده مقاله:

پژوهش حاضر با هدف تحلیل رفتار رایدهندگی کاربران تلگرام در انتخابات مجلس دهم صورت پذیرفت. پژوهشی توصیفیهمبستگی و بر مبنای نظریه رفتار برنامه ریزی شده، که جامعه آماری آن، دانشجویان شهر رشت بوده اند و بر اساس فرمول کوکرانتعداد ۱۳۸ نمونه انتخاب شدند. ملاحظاتی که در برآورد حجم نمونه لحاظ گردید، شرکت در دوره اول انتخابات مجلس دهم (اسفند۹۴ ) و کاربرد تلگرام از سوی فرد بوده است. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه و شامل سه متغیر اصلی (نگرش، هنجار ذهنی وکنترل رفتاری درکشده) بود که بعد از تایید پایایی و روایی، در بازه هفت روزه (تبلیغات دوره دوم مجلس دهم)، در کمپین هایتبلیغاتی، توزیع گردید. جهت تحلیل داده ها، ابتدا از آزمون همبستگی و سپس برای تعیین سهم متغیر مستقل بر متغیر وابسته (رای-دهندگی)، از رگرسیون استفاده شد. یافته ها بیانگر این است که متغیرهای مرتبط با تلگرام، تا ۶۱ درصد، رای دهندگی دانشجویان راتبیین کردند و میزان تاثیر تلگرام بر تشویق فرد برای شرکت در انتخابات در حد متوسط تا خوب (۳/۳۸ از ۵) بدست آمد. همچنین کنترل رفتاری درکشده (دارای گویههایی چون عضویت در کانال انتخاباتی، فعالیت تبلیغاتی مجازی برای احزاب/ نامزدها و حضور در مباحثاتسیاسی) سهم بیشتری نسبت به دو متغیر دیگر داشته است و بعد از آن به ترتیب متغیر هنجار ذهنی (تاثیرپذیری از خانواده و دوستان) و متغیرنگرش دانشجویان (آگاهی سیاسی متاثر از تلگرم و اعتماد به اخبار انتخاباتی تلگرام) قرار داشتند. پیشنهاد می شود نامزدهای انتخابات، بر رویگویه هایی چون ایجاد کانال انتخاباتی مجازی در شبکه های اجتماعی پرکاربر، فراهم نمودن امکان مباحثات سیاسی مجازی و انعکاساخبار شفاف به منظور جلب اعتماد مخاطبین در دوره تبلیغات انتخاباتی تمرکز نمایند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.