آثار تربیتی نماز از دیدگاه امام علی (ع)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
آثار تربیتی نماز از دیدگاه امام علی (ع) دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد آثار تربیتی نماز از دیدگاه امام علی (ع) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی آثار تربیتی نماز از دیدگاه امام علی (ع)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن آثار تربیتی نماز از دیدگاه امام علی (ع) :
تعداد صفحات :۱۴
چکیده مقاله:
چون خداوند بر هدایت بشرتصمیم گرفت، بهترین ابزار تربیتی خود یعنی نماز را متجلی ساخت تا انسان با نور آن به ربوبیت پروردگارخویش اقرار کند. در این مقاله پس از مقدمه ای کوتاه، واژه نماز را تعریف خواهیم کرد، سپس به مهمترین آثار تربیتی نماز از منظر امامعلی (ع)، قرآن، احادیث و روایات میپردازیم. در بخش اصلی مقاله مهم ترین اثرات تربیتی نماز شامل: مانع زدایی تربیت یا آموزشگناهان، جلوگیری و مقابله با حملات شیطان، جلوگیری از کبر و خودبینی، رحمت پروردگار و تقرب به پروردگار را با توجه به نهجالبلاغه به طور مشروح بررسی خواهیم کرد و با آوردن آیات و احادیث و روایاتی به این نتیجه خواهیم رسید که نماز نقش مهمی درجلوگیری از سقوط و سیاهی لوح دل انسان دارد و گناه مانع سازندگی روح همچنین باعث ایجاد احساس عذاب وجدان و به خطر افتادنسلامت روح و روان می شود. از این رو نماز علاوه بر زدودن آثار گناه از روح انسان باعث پیشگیری از ارتکاب به گناه نیز می شود. نمازدر کلام معصومین علیهم السلام دژی محکم در برابر حملات شیاطین و وسوسه های آنها معرفی شده است. وجود رکوع و سجود وبرخی از اذکار نماز باعث ایجاد فروتنی انسان می شود، هنگامی که انسان خود را بخاک می افکند و به بزرگی و عظمت خداوند اقرار میکند نا خودآگاه حس فروتنی را در خویش می پروراند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.