مطالعه نقش تغییرات نظام آموزشی بر نتایج آزمون های بین المللی تیمز پایه هشتم از ابتدا تا سال ۲۰۱۵


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مطالعه نقش تغییرات نظام آموزشی بر نتایج آزمون های بین المللی تیمز پایه هشتم از ابتدا تا سال ۲۰۱۵ دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مطالعه نقش تغییرات نظام آموزشی بر نتایج آزمون های بین المللی تیمز پایه هشتم از ابتدا تا سال ۲۰۱۵  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مطالعه نقش تغییرات نظام آموزشی بر نتایج آزمون های بین المللی تیمز پایه هشتم از ابتدا تا سال ۲۰۱۵،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مطالعه نقش تغییرات نظام آموزشی بر نتایج آزمون های بین المللی تیمز پایه هشتم از ابتدا تا سال ۲۰۱۵ :

تعداد صفحات :۲۴

چکیده مقاله:

مطالعات بین المللی روندهای آموزش ریاضیت و علوم (TIMSS) از مهم ترین و بزرگ ترین مطالعات تطبیقی در قلمرو ارزشیابی پیشرفت تحصیلی است که تحت نظر انجمن بین المللی ارزشیابی تحصیلی (IEA) هر چهار سال یک بار انجام می گیرد. اطلاعات به دست آمده از این گونه مطالعات منبع مهم و تعیین کننده برای کشف و شناسایی نقاط ضعف و قوت نظام های آموزشی کشورها در مقیاس ملی و بین المللی و ارایه راهکارهای علمی و موثر در بهبود فرآیند یاددهی یادگیری است. کشور جمهوری اسلامی ایران نیز از سال ۱۹۹۱ میلادی رسما همکاری خود را با این انجمن آغاز کرد و تاکنون در شش مطالعه ی تیمز شرکت کرده است. عملکرد دانش آموزان ایرانی در همه دوره های تیمز همواره پایین تر از میانگین بین المللی بوده است. عملکرد نامطلوب و بسیار ضعیف دانش آموزان ایرانی در این مطالعات، ضرورت توجه بیش از پیش را به وضعیت نظام آموزشی به طور کلی و نظام آموزش علوم به طور خاص آشکار ساخته است. این پژوهش نظری است و در آن از رویکرد توصیفی تفسیری در تحلیل اطلاعات استفاده شده است. یافته های این تحقیق حاکی از آن است که برخلاف آن چه به نظر می رسید تغییرات محتوایی برنامه درسی براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اثری مثبت بر عملکرد دانش آموزان در آزمون های تیمز یگذارد اما این گونه نشد. براساسس نتایج در درس ریاضی روند عملکرد دانش آموزان در پایه هشتم افزایش عملکرد نسبت به سال های قبل از آن مشاهده می شود. روند عملکرد ایران در علوم هشتم نشان می دهد که تا سال ۲۰۱۱ روند رو به رشدی در همه ادوار مطالعه تیمز وجود داشت ولی در سال ۲۰۱۵ افت چشمگیر ۱۸ نمره ای نسبت به دوره قبل دیده شده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.