آسیب شناسی تربیت دینی در برنامه درسی پنهان مدارس متوسطه نظری و ارایه راهکارهایی برای بهبود آن


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 آسیب شناسی تربیت دینی در برنامه درسی پنهان مدارس متوسطه نظری و ارایه راهکارهایی برای بهبود آن دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد آسیب شناسی تربیت دینی در برنامه درسی پنهان مدارس متوسطه نظری و ارایه راهکارهایی برای بهبود آن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی آسیب شناسی تربیت دینی در برنامه درسی پنهان مدارس متوسطه نظری و ارایه راهکارهایی برای بهبود آن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن آسیب شناسی تربیت دینی در برنامه درسی پنهان مدارس متوسطه نظری و ارایه راهکارهایی برای بهبود آن :

تعداد صفحات :۲۹

چکیده مقاله:

در تعلیم و تربیت مدارس عواملی وجود دارند که جزء برنامه درسی صریح نیست و از دید و مشاهده ی برنامه ریزان و دست اندرکاران تعلیم و تربیت نیز پنهان است، بر افکار، عواطف، رفتار و شخصیت فراگیران اثرمی گذارند و در اغلب موارد موثر از برنامه ی درسی پیش بینی شده عمل می نمایند. مانند: قوانین و مقررات مدرسه، جو اجتماعی مدرسه، تعامل دانش آموز و معلم، جو عاطفی کلاس، قضاوت های معلمان و علایق و نیازهای فراگیران از این عوامل هستند. از تاثیر این ها، تفکر به نگرش ها و گرایش هایی در فراگیر شکل می گیرند که در ادبیات برنامه ریزی درسی، آن تاثیرات را برنامه ی درسی پنهان می نامند. برنامه ی درسی پنهان از یادگیری هایی حکایت می کند که دانش آموزان به دلیل حضور در بطن و متن فرهنگ حاکم بر نظام آموزشی (مدرسه)، تجربه می کنند. تحقیق حاضر آسیب شناسی تربیت دینی را در برنامه درسی پنهان نظام آموزشی متوسطه و با ارایه راهکارهایی برای بهبود آن، مورد بررسی قرار داده است. عوامل تاثیر گذار ناشی از روابط متقابل نیروی انسانی نظام آموزشی متوسطه در حیطه الگوهای رفتاری و همچنین عوامل تاثیر گذار قوانین و مقررات بر نظام آموزشی متوسطه نظری در حیطه رفتار، احساسات و عواطف دینی مورد بررسی قرار گرفته شده است. این پژوهش در چارچوب رویکرد کیفی و با استفاده از روش پدیدارشناسی صورت گرفته و ابزار جمع آوری داده ها، مصاحبه های نیمه ساختار یافته و مصاحبه عمیق بود. بر اساس نتایج به دست آمده که از مصاحبه با ۳۰ نفر از واحد مدرسه شامل: ۶ مدیر، ۴ معاون، ۳ مشاور، ۷ معلم و ۱۰ دانش آموز از ۶ مدرسه که از مناطق ۱،۶،۷،۱۲ و ۱۹ شهر تهران انتخاب شده اند، آسیب شناسی تربیت دینی در برنامه درسی پنهان را می توان در ۲ مقوله اصلی و چند مقوله فرعی به شرح زیر طبقه بندی کرد. عوامل روابط متقابل انسانی ( روابط کارکنان با فراگیران، روابط معلمان با فراگیران، روابط فراگیران با یکدیگر و روابط کارکنان با یکدیگر) و قوانین و مقررات مدرسه ( قوانین و مقررات و تربیت دینی، کنترل و محدودیت فعالیت های فردی و گروهی فراگیران و فضای دینی حاکم بر مدارس بیشترین تاثیر را بر آسیب شناسی تربیت دینی داشتند).

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.