مقاله بررسی مهارت های حرفه ای پزشکان عمومی مراکز بهداشتی – درمانی استان قزوین


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی مهارت های حرفه ای پزشکان عمومی مراکز بهداشتی – درمانی استان قزوین دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی مهارت های حرفه ای پزشکان عمومی مراکز بهداشتی – درمانی استان قزوین  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی مهارت های حرفه ای پزشکان عمومی مراکز بهداشتی – درمانی استان قزوین،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی مهارت های حرفه ای پزشکان عمومی مراکز بهداشتی – درمانی استان قزوین :

مقاله بررسی مهارت های حرفه ای پزشکان عمومی مراکز بهداشتی – درمانی استان قزوین که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در تابستان ۱۳۸۹ در مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین از صفحه ۵۵ تا ۶۱ منتشر شده است.
نام: بررسی مهارت های حرفه ای پزشکان عمومی مراکز بهداشتی – درمانی استان قزوین
این مقاله دارای ۷ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله پزشکان عمومی
مقاله مهارت
مقاله خودارزیابی
مقاله قزوین

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
زمینه: در هنر پزشکی، علاوه بر فراگیری علم به عنوان زمینه، قدرت مشاهده دقیق و استفاده از همه حواس، توانایی تجزیه و تحلیل آموخته های نظری و تطبیق با شرایط بیمار، فراگیری مهارت های عملی، مدیریت زمان و توانایی های ارتباطی از انتظارات ضروری برای یک پزشک محسوب می شوند. برخی مطالعه ها از عدم رضایت مندی از فراگیری مهارت ها در دانش آموخته گان حکایت دارند.
هدف: مطالعه به منظور ارزیابی مهارت های حرفه ای پزشکان عمومی مراکز بهداشتی – درمانی استان قزوین انجام شد.
مواد و روش ها: این مطالعه توصیفی در سال ۱۳۸۷ انجام شد و پزشکان عمومی به صورت نمونه گیری تام و در صورت رضایت وارد مطالعه شدند. مهارت های حرفه ای شامل ۳۳ مهارت پزشکی، بهداشتی، مدیریتی و ارتباطی به صورت خودارزیابی، مورد سنجش قرار گرفت. داده ها با استفاده از آزمون های آماری مجذورکای، همخوانی فای، مقایسه دو نسبت و ضریب توافقی تحلیل شدند.
یافته ها: ۹۱ پزشک عمومی شامل ۳۶ مرد و ۵۵ زن مورد بررسی قرار گرفتند. از ۳۳ مهارت مورد بررسی در ۱۶ مهارت حداقل نیمی از پزشکان فاقد مهارت کامل بودند. مهارت پزشکان به تفکیک دو جنس برای گذاردن سوند ادراری در بیماران مذکر و مونث، هر دو تفاوت معنی دار داشت (P=0.000). این رابطه با توانایی مدیریت زایمان طبیعی نیز تفاوت معنی دار داشت (P=0.044)، ولی با مدیریت عوارض بعد از زایمان معنی دار نبود.
نتیجه گیری: با توجه به یافته ها، بازنگری در محتوای آموزشی دوره های بالینی پزشکی متناسب با نیاز واقعی، افزایش آموزش مهارت ها، تدوین و اجرای اجباری “Log Book” در همه بخش های کارورزی بالینی، نهادینه سازی ارزیابی مهارت های عملی کارورزان به شیوه “OSCE” و تدوین برنامه های آموزش مداوم مهارت های پزشکان به صورت کارگاهی پیشنهاد می شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.