ارزیابی و تحلیل دادههای حجم خروجی از نرمافزار SCATS در شبکه معابر درونشهری مطالعه موردی: ۳ تقاطع شهر قزوین


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
9 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارزیابی و تحلیل دادههای حجم خروجی از نرمافزار SCATS در شبکه معابر درونشهری مطالعه موردی: ۳ تقاطع شهر قزوین دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزیابی و تحلیل دادههای حجم خروجی از نرمافزار SCATS در شبکه معابر درونشهری مطالعه موردی: ۳ تقاطع شهر قزوین  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی و تحلیل دادههای حجم خروجی از نرمافزار SCATS در شبکه معابر درونشهری مطالعه موردی: ۳ تقاطع شهر قزوین،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزیابی و تحلیل دادههای حجم خروجی از نرمافزار SCATS در شبکه معابر درونشهری مطالعه موردی: ۳ تقاطع شهر قزوین :

تعداد صفحات :۱۸

چکیده مقاله:

در سالهای اخیر با پیشرفت علم و تکنولوژی، تجهیزات کنترل ترافیک نیز توسعهی قابل توجهی داشتهاند. این تجهیزات با کمک به نحوهی برداشت دادهها و کنترل معابر شهری به صورت لحظهای، میزان هزینه و زمان صرف شده را به شدت کاهش داده و در مواقع مدیریت بحران نقش بسزایی ایفا خواهند کرد. یکی از این تجهیزات الکترونیکی نرمافزار کنترل هوشمند و یکپارچهی CATSمیباشد. درکنار فواید متعدد یکی از معایب برای تجهیزات نرمافزار SCATS عدم تطابق دادههای شمارشی حجم تردد با مقدار واقعی آن بویژه در ساعات شلوغی میباشد. در پژوهش حاضر با انجام یک مطالعه میدانی در سطح شبکه معابر درون شهری شهر قزوین به بررسی و مقایسه دادههای شمارشی حجم حاصل از تجهیزات نرم افزار SCATSو دادههای واقعی برداشت شده پرداخته و در صورت وجود اختلاف ضرایب کالیبراسیون اصلاحی برای خروجی های نرم افزار ارایه شده است. نتایج نشان میدهد که اختلاف درساعات غیر اوج ناچیز است اما با افزایش مقدار حجم در ساعات اوج مقدار آن زیاد میشود. هر چند عوامل دیگری همچون خطای تجهیزات شناساگر القایی، عادتها و رفتارهای رانندگان، وجود خودروهای سنگین، قرارگیری تقاطع در مراکز تجاری شهر و وجود خطوط انحصاری برای حرکات گردشی به نوبه خود میتوانند این اختلاف را شدید تر کنند. با انجام تحلیلهای آماری ضرایب کالیبراسیون اصلاحی دادههای حجم به شرح ذیل بدست آمدند : برای حرکت مستقیم ۹۵۹,۰ ،حرکت چپگرد ۰۸۷,۱ ، حرکت راستگرد ۰۵۱,۱ که در پایان با انجام یک مطالعهی اعتبارسنجی صحت و دقت ضرایب بدست آمده مورد تایید قرار گرفت.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.