کاربرد نظریه ی رشدی-شناختی پیاژه در آموزش وپرورش


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 کاربرد نظریه ی رشدی-شناختی پیاژه در آموزش وپرورش دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد کاربرد نظریه ی رشدی-شناختی پیاژه در آموزش وپرورش  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی کاربرد نظریه ی رشدی-شناختی پیاژه در آموزش وپرورش،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن کاربرد نظریه ی رشدی-شناختی پیاژه در آموزش وپرورش :

تعداد صفحات :۱۴

چکیده مقاله:

به نظر پیاژه رشد عبارت است از تغییر مستمر و سازماندهی مجدد بر خورد انسانها با محیط (پیاژه . ۱۹۷۰ )رشد با چهار عامل اصلی تعریف میشود: رسش، تجربه، انتقال اجتماعی۱ و تعادل جویی. رشد یا شکوفایی یعنی اجرای تدریجی برنامه ژنتیکی. تجربه عبارت است از تعامل فعال کودک با محیط. اما انتقال اجتماعی یعنی انتقال اطلاعات و آداب و رسوم از والدین و مردم به کودک . و بالاخره میرسیم به تعادل جویی.۲ دانش از نظر پیاژه عبارتست از: کنش عمل وی میگوید دانستن یک چیز یعنی عمل کردن بر اساس آن اعم از عمل فیزیکی و روانی مثلا دانش یک کودک ۸ ساله در مورد کریستال محصول تعامل او با این شیء است. بنابراین کودکان سعی میکنند بین دانش و تجربه، تعادلی ایجاد کنند. آنها وقتی با اطلاعات مواجه میشوند که به تحلیل یا فعالیت جدیدی نیاز دارند وارد حالت عدم تعادل میشوند. سپس شیوه برخورد خویش با آن واقعه با تجربه را تغییر میدهند تا به یک تعادل جدید و با ثباتتر دست یابند. بنابراین ظرفیت کودکان برای برخورد با تجارب جدید بتدریج پخته تر و پیچیده تر میشود. از نظر پیاژه کودکان گیرندگان منفعل محرک ها نیستند. آنها فعالانه با محیط اطراف تعامل دارند و تجارب فعالشان، زمینه ساز ارتقای کارکردها و کنش های شناختی آنان می شوند. بنابراین رشد شناختی کودک علاوه بر اطلاعاتی که به طور مستقیم و رسمی از والدین و معلمانش دریافت می نماید. به تجارب خودش نیز بستگی دارد. (فیروزبخت، .۱۳۸۱)در این تحقیق سعی شده با استفاده از منابع و متون علمی در روانشناسی وعلوم تربیتی مهمترین مفاهیم نظریه ی رشدی – شناختی پیاژه به همراه ارزش و کاربرد علمی این نظریه در آموزش و پرورش بیان شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.