تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر رفتار سازگارانه و خودکارآمدی دانش آموزان پسر کم توان ذهنی آموزش پذیر


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر رفتار سازگارانه و خودکارآمدی دانش آموزان پسر کم توان ذهنی آموزش پذیر دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر رفتار سازگارانه و خودکارآمدی دانش آموزان پسر کم توان ذهنی آموزش پذیر  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر رفتار سازگارانه و خودکارآمدی دانش آموزان پسر کم توان ذهنی آموزش پذیر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر رفتار سازگارانه و خودکارآمدی دانش آموزان پسر کم توان ذهنی آموزش پذیر :

تعداد صفحات :۲۷

چکیده مقاله:

هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر رفتارسازگارانه و خودکارآمدی دانش آموزان پسرکم توان ذهنی آموزش پذیر انجام شد. روش : برای انجام این پژوهش از طرح نیمه تجربی پیش آزمون-پسآزمون با گروه گواه استفاده شده است. جامعه ی آماری پژوهش حاضر شامل ۵۷ نفر دانش آموز پسر کم توان ذهنی آموزش پذیر در پایه های سوم تا ششم ابتدایی بود. که با استفاده از پرسشنامه رفتار سازگارانه واینلند(۱۹۸۰) و مقیاس خودکارآمدی کودکان ویلر و لد(۱۹۸۲) مورد سنجش قرار گرفتند (پیش آزمون).۳۲ نفر از آنها که پایینترین نمره را کسب کرده بودند، با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه ۱۶نفری آزمایش و گواه قرار گرفتند. سپس گروه آزمایش در ۱۰ جلسه آموزش مهارتهای اجتماعی شرکت کردند. در حالی که گروه گواه هیچ آموزشی را دریافت نکردند. پس از اتمام برنامه ی آموزش، هر دو گروه مجددا مورد سنجش قرار گرفتند(پس آزمون). یافته ها: نتایج حاصل از تحلیل کواریانس نشان داد که میانگین نمرات رفتارسازگارانه(کل) و خودکارآمدی گروه آزمایش به طور معناداری بیشتر از گروه گواه بود. همچنین نمرات ابعاد رفتار سازگارانه گروه آزمایش در بعد مهارتهای ارتباطی و مهارت های اجتماعی شدن معنادار بوده، ولی دربعد مهارتهای زندگی روزمره معنادار نبوده است. نتیجه گیری : آموزش مهارتهای اجتماعی میتواند موجب بهبود رفتار سازگارانه و افزایش خودکارآمدی دانش آموزان پسر کم توان ذهنی آموزش پذیر شود

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.