بررسی مقایسه ای ذهن آگاهی، مهارت های جرات ورزی و بازداری و فعال سازی رفتاری در پسران تک والد و بدون والدین ۵۱ساله شهر گرگان


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی مقایسه ای ذهن آگاهی، مهارت های جرات ورزی و بازداری و فعال سازی رفتاری در پسران تک والد و بدون والدین ۵۱ساله شهر گرگان دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی مقایسه ای ذهن آگاهی، مهارت های جرات ورزی و بازداری و فعال سازی رفتاری در پسران تک والد و بدون والدین ۵۱ساله شهر گرگان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی مقایسه ای ذهن آگاهی، مهارت های جرات ورزی و بازداری و فعال سازی رفتاری در پسران تک والد و بدون والدین ۵۱ساله شهر گرگان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی مقایسه ای ذهن آگاهی، مهارت های جرات ورزی و بازداری و فعال سازی رفتاری در پسران تک والد و بدون والدین ۵۱ساله شهر گرگان :

تعداد صفحات :۱۳

چکیده مقاله:

هدف پژوهشی حاضر بررسی مقایسه ای ذهن آگاهی، مهارت های جرات ورزی و بازداری رفتاری در پسران تک والد و بدون والدین ۱۵ ساله شهر گرگان است. روش انجام این پژوهش توصیفی از نوع علی مقایسه ای یا پس رویدادی است. نمونه آماری این پژوهش شامل ۷۶ نفر از نوچوانان پسر ۱۵ ساله تک والد و بدون والد ۴۰) تک والد و ۳۶ نفر بدون والد) شهرستان گرگان در پاییز ۱۳۹۵ به روش غیرتصادفی هدفمند از نوع در دسترس انتخاب شدند. و از آنها خواسته شد تا به پرسشنامه های مقیاس سیستم های بازداری/فعال سازی رفتاری (BAS/BIS) ، جرات ورزی گمبریل و ریچی (۱۹۷۵) و پرسشنامه ذهن آگاهی (FFMQ)، پاسخ دهند . داده ها با استفاده از روش آزمون ضریب تحلیل واریانس چند متغیره (MANOVA) مورد بررسی قرار گرفت. نتایج حاکی از آن است که در مجموع بین مشاهده، عدم قضاوت، از ابعاد متغیر ذهن آگاهی، جرات ورزی و همچنین در فعال سازی رفتاری/ بازداری رفتاری در دو گروه در پسران تک والد و بدون والدین با توجه به تحلیل واریانس یک راهه در متن مانوا تفاوت معناداری در سطح (P<0.001) وجود دارد. همچنین نشان تفاوت معناداری در حیطه های دیگر ذهن آگاهی همچون عدم واکنش، توصیف، عمل همراه با آگاهی، در دو گروه در پسران تک والد و بدون والدین وجود ندارد. با توجه به نتایج تحقیق به طور کلی می توان بیان نمود که عدم برخورداری از دو والد در سیر رشدی افراد تاثیر بسزابی در فرایند شناختی و رفتاری آنان می گذارد و وجود حتی یک والد به تنهایی نیز نقش کتمان ناپذیری را در این روابط ایفا می نماید.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.